פרשת סרבן הגט החרדי

בית הדין הטיל הוצאות משפט בסך 90 אלף שקל על הנגיד החרדי

בית הדין הרבני הגדול דחה את ערעורו של הנגיד החרדי מחסידות ערלוי, העומד מאחורי סירוב בנו לתת גט לכלתו הנכה, והטיל על האב הוצאות משפט בסך 90,000 שקל (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנגיד (צילום: מתוך Ynet)

בית הדין הרבני הגדול דחה את ערעורו של הנגיד החרדי המפורסם מחסידות ערלוי העומד מאחורי סירוב בנו לתת גט לכלתו הנכה זה למעלה מ-10 שנים, והטיל על האב שיוצג על ידי עורך הדין אליעד שרגא הוצאות משפט בסך 90,000.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", לפני מספר חודשים פסק בית הדין הרבני האזורי בתל אביב מאסר בפועל של 30 יום לאחר שהתברר כי האב הוא העומד מאחורי סירוב בנו. האיש ערער לבית הדין הרבני הגדול שדחה אמש כאמור את הערעור.

בפסק דין ארוך המתפרס על פני 50 עמודים שניתן בירושלים כתבו דייני בית הדין הרבני הגדול, הדיינים הרב אליהו היישריק, הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס, כי "הוכח בפני בית הדין שהמערער אכן עומד אחר סירובו של בנו לשחרר את אשתו בגט פיטורין, והמערער 'הוחזק' בפני בית הדין כמי שמשפיע ומשדל את בנו להפר צו שיפוטי".

בסוף פסק דינם התייחסו הדיינים לחוות הדעת של הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר שלבית הדין אין סמכות לעצור את האב וכתבו: " מסתבר לומר כי הייתה כאן הכשלה במתכוון שנעשתה על ידי ב"כ המערער, שהסתירו את כל המידע מכבוד הרב עמאר שליט"א ופעלו בתחבולות לשם הצגתה כחוות דעת הלכתית בתיק זה".

עוד הוסיפו הדיינים וציינו בפסק הדין כי "שיאה של ה'מקריות' היה בכך שבבוקרו של יום הדיון בביה"ד הגדול פורסמו בעתון 'הארץ' במקום מרכזי כל פרטי השאלה ששלח 'השואל' אל כב' הרב עמאר, תוך הבלטת הכותרת כי הרב עמאר חולק על פסק הדין של בית הדין הרבני האזורי תל אביב, היא חוות הדעת שהובאה בפנינו בדיון בערעור באותו יום".

כאמור, בסופו של פסק הדין הטיל בית הדין על האב הוצאות משפט בסך 90,000 שקל, מהם 45,000 שקל לטובת האישה ו- 45,000 שקל לטובת אוצר המדינה.

בשלב זה עומדת עתירה של האב לבג"צ כנגד פסיקת המאסר של בית הדין הרבני והיא תתברר בימים הקרובים בבית המשפט העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר