קצין צה"ל מכר טילים ותחמושת לעבריינים

כעת ניתן לפרסם שלפני כמה חודשים גילו לוחמי יחידת רימון כי נשק רב נעלם להם מהבסיס, ובתום חקירה חשאית נעצרו האחראים לכך: חייל ואביו שנעזרו במפקד פלוגה בדואי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זועבי, האב הגנב (צילום: חיים הורנשטיין, ynet)

היום (שלישי) מותר לפרסום, כי מפקד פלוגה בגדוד הסיור הבדואי, סרן שאדי בשיר, נעצר בחשד לגניבת כמות גדולה של תחמושת מבונקר ביחידת רימון בבסיס שדה תימן בדרום. עמו נעצרו גם החייל עדי זועבי, שמשרת כנהג בגדוד, ואב החייל, מוחמד. במשטרה הצבאית החוקרת ובמשטרה חושדים כי המ"פ והנהג פרצו לבונקר וגנבו ממנו 77 רימוני רסס, 13 טילי לאו וטיל מטאדור שנועד לפגיעה במבנים בזמן מלחמה. מעצרם של המ"פ והחייל הוארך בבית דין צבאי בשלושה ימים.

לפי החשד, החייל ואביו מכרו את הנשק לגורמים עברייניים. במקביל נעצרו שני תושבי אום אל פחם, שלפי החשד קשורים לארגון של משפחת פשע. בית משפט השלום בבאר שבע שחרר אתמול את שני החשודים האלה למעצר בית, והאריך את מעצרו של אבי הנהג זועבי בשבוע.

כבר לפני כשלושה חודשים גילו לוחמי יחידת רימון כי הבונקר שלהם נפרץ ושנגנבו ממנו אמצעי לחימה רבים. חוקרי מצ"ח והמשטרה החלו לאסוף ממצאים מהזירה, ואז התברר כי המ"פ בשיר, תושב זרזיר בן 24, מהגדוד הבדואי והנהג זועבי ניצלו לפי החשד את הצבתם בשמירה על הבונקר, והובילו ברכב צבאי את התחמושת - החוצה.

השניים העבירו את אמצעי הלחימה לאביו של הנהג - כך עולה מהחקירה - שהוא בעל עבר פלילי שמוכר למשטרה. במשטרה טוענים כי מפקד הפלוגה הודה במיוחס לו ואף שחזר את המעשה. עוד אמרו במשטרה כי בהמשך השבוע יוגשו כתבי אישום נגד החייל, אביו והמ"פ.

בחקירתו הודה המ"פ כי היה צריך לפעול בזמן אמת כדי למנוע את הגניבה, אך לדבריו נאלץ לפעול לטובתה מכיוון שהיה נתון לאיומים ממשיים על חייו. עוד הוא טען, כי לא הכיר כלל את העבריינים שרכשו את אמצעי הלחימה וכי לא קיבל שקל לכיסו. החקירה הסמויה כללה האזנות סתר, ובימים האחרונים היא הפכה לגלויה עם מעצר החשודים, לקראת הגשת כתבי אישום נגדם.

מדובר צה"ל נמסר כי "כחלק מהפעילות הנרחבת של צה"ל למיגור גניבת אמצעי לחימה, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ומשטרת ישראל ביצעו חקירה נרחבת וזו הביאה לתפיסתם של מעורבים במקרי גניבה ובקשירת קשר לגניבה של אמצעי לחימה שונים והעברתם לגורמים פליליים תמורת בצע כסף. במשך שלושה חודשים ביצעה היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של מצ"ח חקירה סמויה שהובילה לתפיסתם של שלושה חשודים בגניבות שבוצעו בפועל, ובתכנון עתידי לביצוע גניבות נוספות. במהלך החקירה נאספו ראיות רבות באמצעים טכנולוגיים ומתקדמים ונמצאה תשתית ראייתית רחבה שהביאה לתפיסת החשודים".

פרקליטו של המ"פ החשוד, עו"ד שמואל ברזני, אומר בתגובה: "עניינו של החשוד שאנו מייצגים, מפקד הפלוגה, שונה בתכלית מעניינם של החשודים האחרים. הוא לא לקח חלק פעיל בגניבה והוא אינו שותף לה. מרשנו פעל תחת איום על חייו וחיי בני משפחתו ולפיכך לא יכול היה לסכל את מזימת הגניבה. גרסתו מוכרת לחוקרים מן היחידות החוקרות השונות, וצר לנו שהם ממשיכים ומכפישים את שמו ואת שם המשפחה המפוארת שכל בניה משרתים בחוד החנית של היחידות הלוחמות בצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר