חופש הביטוי?

כתב אישום נגד צעירה שכתבה: "שהאבן תביא למות החייל"

אלירז פיין, מתנחלת צעירה מיצהר, עודדה זריקת אבנים על חיילים אף אם זה יוביל למותם. היועמ"ש, באופן חריג, אישר את כתב האישום נגדה. אלירז: "חיילים דווקא נהנו מהעוגות שלי" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלירז פיין. ארכיון (צילום: גיל יוחנן, ynet)

היום (שלישי) הוגש כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקווה נגד אלירז פיין, בת 24 מההתנחלות יצהר שבשומרון, בגין הסתה לאלימות. הדבר נעשה - מדגישים במשרד המשפטים - באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנוכח אופי העבירות "המשיקות לחופש הביטוי" שמיוחסות לנאשמת.

כזכור, בעקבות פינוי והריסה של מבנים בלתי-חוקיים ביצהר ב-2014, התנהל בקבוצת גוגל בשם "יצהרניקים" דיון רשתי בנוגע ללגיטימיות של פעולה אלימה של יידוי אבנים על כוחות הביטחון.

"אני בעד זריקת אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה) בסיטואציות מסוימות, גם אם האבן תביא למותו של חייל!!!", כתבה אלירז בקבוצה הסגורה, בפוסט שמהר מאוד דלף לכלי התקשורת. שעות ספורות אחרי נכתבו דבריה הללו, יודו אבנים על כוח יס"מ ביישוב.

הפוסט המסית של אלירז (צילום: מתוך ynet)

פיין פרסמה את הדברים המתוארים לאחר שכבר נחקרה באזהרה ואף נעצרה בגין פרסום קודם: על רקע חטיפת ורצח הנער אבו חדיר כתבה פיין ביולי 2014 באופן ישיר ועקבי בחשבונותיהם של כ-800 חבריה בפייסבוק כי "אני גאה ושמחה לגלות שיש יהודים שלא יכלו לעמוד מנגד ולשתוק! שולחת ברכת חזק ואמץ לעצורים (שאיני מכירה כלל) החשודים ברצח הערבים למשפחת אבו חדיר".

בכתב האישום מצוין, כי "ברקע חטיפת ורצח שלושת הנערים בגוש עציון ב-2014, רצח הנער מוחמד אבו חדיר ב-2014, ואירוע ההצתה בכפר דומא ב-2015 שבו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה, פרסמה הנאשמת בפייסבוק קריאות לעשיית מעשי אלימות או טרור נגד ערבים פלסטינים וערבים ישראלים, וכן דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאלה".

פעילת הימין אלירז פיין מגיבה להגשת כתב האישום נגדה: "מוזר שרק היום "נזכרו" בפרקליטות לעדכן אותי, הוציאו במקביל הודעה לכל כלי התקשורת ואף מנעו ממני שימוע שאני זכאית לו על פי החוק. כפי שאמרתי כבר בשלב המעצר אני חוזרת ואומרת ואמרתי זאת כי אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל, אנחנו מחבקים אותם ותומכים בהם ככל שיש בידינו".

פיין מוסיפה כי "עשרות חיילים נהנו מעוגות מעשי ידיי, יש לי אחים וקרובי משפחה רבים בצה"ל, חלקם בסיירות מובחרות ומעולם לא חשבתי לפגוע בחיילי צה"ל".

פיין אומרת כי "התנהלות המבישה של הפרקליטות שביד אחד סוגרת תיקים לערבים אזרחי ישראל שתמכו בדעא"ש, בזריקת אבנים ובקת"בים על ג'יפים של צה"ל ובמחבלים רוצחים וביד השניה מגישה כתבי אישום נגד פעילי ימין תוך הוצאת דברים מהקשרם מקוממת.

"גם השופט שפסק לשחרר אותי בזמנו קבע כי לא נשקפת מהדברים מסוכנות ולא הבין על מה נעצרתי. ברור שמטרת הפרקליטות היא להשחיר את פני המתיישבים בכל מקום שהם על בסיס כלום על מנת להכשיר את השטח לגירוש נוסף דבר שיפגע בסופו של דבר בחוסנו ובטחונו של עם ישראל.

"נשאר לי רק לקוות שעם ישראל הבין שאין הרבה אמון במערכת שהופכת כאן אוהב לאויב ואני תפילה שלא יאמינו להכפשות נגדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר