כלכלה או נקמה?

מנכ"ל שופרסל: נקטין את המדפים של תלמה

מנכ"ל שופרסל שסבלה אף היא ממשבר הקורנפלקס של יונילוור אמר כי אם תימשך הקריסה במכירות, הרשת תקטין את המדפים של מוצרי תלמה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדס פרוש, פלאש90)

שופרסל היא הניזוקת השנייה ממשבר הקורנפלקס של יונילוור לאחר שהמוצרים המזוהמים נמכרו ברשת החרדית שלה "יש חסד". היום אומר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, בראיון לדה מרקר כי ברשת שופרסל ינתחו את היקף המכירות של דגני הבוקר של תלמה ואם יגלו שחלה ירידה, שטחי המדף של החברה על המדפים יקטנו בהתאם.

"מי שיקבע מה יקרה עם המוצרים שלהם על המדף זה הצרכן. כל זמן שהרגולטור לא הכריז שאנחנו צריכים להוריד משהו מהמדפים, לא נוריד. אנחנו עדיין לא משנים את גודל שטחי המדף שלהם כי אנחנו עוד מחכים שהעניינים טיפה יירגעו, ולאחר מכן נעשה ניתוח של הנתונים ונקבל החלטות". עוד הבהיר אברכהן שכל המבצעים הנוכחיים של דגני הבוקר של תלמה נקבעו לפני המשבר.

בימים האחרונים חלה ירידה ניכרת במכירות של דגני בוקר תלמה, של 20%-50% בממוצע, תלוי במוצר, כאשר המותג שנפגע הכי הרבה הוא דליפקאן, עם ירידה של כמעט 50% במכירות זאת למרות שלמפרע התברר שהמוצר לא סבל מזיהום כלל. העוסקים בתחום מגדירים את הסיטואציה כהתרסקות של תלמה שהובילה את שוק דגני הבוקר בפער ענק על פני המתחרים. בעקבות האירועים, יוניליוור, שהייתה השחקנית המובילה בתחום דגני הבוקר, ירדה מנתח שוק של כ-50% לכדי 38% בלבד.

אברכהן סבור שליוניליוור יהיה קשה להתגבר על המשבר הנוכחי והוא יימשך זמן רב. "יקח להם הרבה זמן לשפר את האמון מול הצרכן וגם מול התקשורת וזה לא יהיה תהליך לא של ימים ולא של שבועות. זה יהיה תהליך מאוד ארוך. אני מעריך שיוניליוור הולכים לתוכנית ארוכה וקשה, וידרשו לעבודה מאוד יסודית של בחינת תהליכי העבודה שלהם, גם במפעלים וגם בנושא האיכות וטיפול באירוע משברי.

בתשובה לשאלה מה היה מציע להם לעשות, ענה: "חברים, המדינה זזה. העולם השתנה, הצרכן השתנה, התקשורת השתנתה. כל אלה מצריכים שקיפות, שקיפות, שקיפות, מהירות בתגובה ותהליכי עבודה".

מנכ"ל שופרסל סיפר בראיון לדה מרקר על אירועי המשבר מנקודת מבטו, "ביום חמישי בלילה קיבלתי שיחה מהמנכ"לית (ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור) בה דווח לי שיצא משטח מהמפעל שלהם למחסן שלנו. הדבר הראשון שעשינו זה לוודא שאין שום דבר מהתאריכים הבעייתים בסניפי שופרסל ואחרי שזה נבדק והרגולציה לא אמרה עדיין שום דבר אחר אנחנו ממשיכים כרגיל".

היחסים בין שופרסל ליונילוור סבלו בעבר מירידות ועליות רק לפני כשנה היה סכסוך מסחרי ארוך בין יוניליוור לשופרסל, במסגרתו לא נמכרו מוצרי יוניליוור ברשת במשך כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר