"הכסף יענה את הכל"

14 אלף שקלים לראש: כך נשבר החרם נגד "המחוז החרדי"

סופה של ההתנגדות למחוז החרדי של משרד החינוך: למנהלים הותר להשתתף בכנס של המחוז, בו תוצע להם תכנית לפיה יקבלו עשרות אלפי ש"ח על שילוב תלמידות בפיילוט "סמינר-כיתה" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
כינוס של איגוד מנהלי הסמינרים נגד המחוז החרדי, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

המענק ששבר את החרם על המחוז החרדי: מנהלי המוסדות החרדים הופתעו לקבל אמש (שני) הודעה ממנכ"ל איגוד הסמינרים יצחק אוסטרליץ, בה נכתב כי "בישיבת ועדת הרבנים שהתקיימה אתמול אושרה ההשתתפות בכנס 'סמינר-כיתה' שיתקיים ביום רביעי ו' אב". ההודעה, התירה למעשה למנהלי המוסדות לשבור את החרם הרשמי שהיה עד כה על מפגשים מול משרד החינוך, ולאשר את השתתפותם בכנס המתוכנן למחר.

במסגרת הכינוס מחר, יבקשו במשרד החינוך להחדיר את תכנית "אקדמיה-כיתה" למגזר החרדי. במסגרת התכנית, סטודנטים להוראה מגיעים לבתי הספר ומשמשים כמורים במקביל למורים הרגילים, זאת על מנת להגביר את האינטגרציה בין המורים המנוסים לסטודנטים לחינוך והוראה.

התכנית שפועלת בשנתיים האחרונות כפיילוט במגזר הכללי, תתרחב כעת גם למגזר החרדי, כשהסמינרים המלמדים להוראה ישלבו את התלמידות בתפקידי הוראה יחד עם מורות מנוסות בבתי הספר היסודיים במהלך השנה השלישית ללימודי ההוראה.

לצד המטרה החשובה ללא ספק בחיזוק האינטגרציה בין המורות המנוסות לתלמידות להוראה, יש גם רווח כספי: מנהלי המוסדות צפויים להרוויח בעקבות המהלך מענקים של עד 14,000 שקלים למורה - על כל תלמידה שתכניס לשיעורים שלה, כאשר כל הכשרה שכזו תארוך כשבוע ימים, זאת במקביל למענקים על סך של עד 14,000 שקלים למנהלים עבור כל עשר תלמידות שישתתפו בתכנית.

כזכור, לאחר הקמת המחוז החרדי במשרד החינוך, הודיע איגוד מנהלי הסמינרים יחד עם איגודי המוסדות החרדים האחרים, כי יחרימו את המחוז החרדי. בהמשך, צומצם החרם אך הוראת האיגוד אסרה במפורש על קיום מפגשים בנוגע לחינוך בסמינרים. כעת, אישר האיגוד למנהלי המוסדות לשתף פעולה עם התכנית של משרד החינוך.

במהלך כינוס שנערך היום (שלישי) בקיבוץ חפץ חיים בהשתתפות חברי איגוד מנהלי הסמינרים, נשאלו מנהלי האיגוד מדוע בחרו להתיר דווקא את המפגש הזה של המחוז החרדי, כאשר מפגשים אחרים, אולי חשובים יותר, הוחרמו על ידי האיגוד. ל"כיכר השבת" נודע כי מנהלי האיגוד טענו כי המפגש המתוכנן מחר הוא מפגש הכרות לשמיעת התכנית בלבד, ועדיין לא מדובר על שיתוף פעולה מלא.

מנגד, אחד ממנהלי הסמינרים ששוחח עם "כיכר השבת" תקף בחריפות את האיגוד בו הוא חבר וטען כי "הכסף יענה את הכל. קצת לחץ ממנהלי מוסדות החינוך היסודיים שהכסף קורץ להם, והם שכחו מהחרם". מנהל המוסד אמר עוד כי "לא יתכן שלא מאפשרים לנו לשתף פעולה עם המחוז החרדי בדברים בהם אנחנו חייבים שיתוף פעולה. אבל כשזה נוגע לכיס של מנהל בית ספר? הכל מותר".

מנכ"ל איגוד מנהלי הסמינרים יצחק אוסטרליץ אישר את הפרטים אך סרב להגיב לידיעה, כשהוא מפנה אותנו למזכירות הוועדה הרוחנית. מזכיר הוועדה הרוחנית הרב אברהם רובינשטיין סרב להתייחס לדברים והפנה אותנו למנכ"ל האיגוד, שכאמור סרב גם הוא להגיב.

מהמחוז החרדי במשרד החינוך לא התקבלה תגובה.

תכנית "אקדמיה-כיתה"
תכנית "אקדמיה-כיתה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר