תיעוד: מל"ט של חיזבאללה תקף באזור חלב

בתיעוד שפורסם נראה המטוס ללא טייס תוקף כפר בשליטת המורדים בפרבריה הדרומיים של חלב. הסרטון פורסם בשעה שכלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד טוענים שהצבא סגר את המסדרון שפרצו המורדים לאזור הנצור במזרח העיר. המורדים הכחישו את הדיווח (בעולם)

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
התקיפה בסוריה (צילום מסך)

חיזבאללה פרסם היום (ג') תיעוד של תקיפות מטוס ללא טייס שלו בפרבריה הדרומיים של חלב - עדות להרחבת השימוש במל"טים תוקפים של הארגון גם לצפון סוריה. בשנים האחרונות פרסם חיזבאללה תיעוד של מטוסים ללא טייס בפעולה כשהם תוקפים, אולם באזור הגבול בין סוריה ללבנון. הסרטון הזה מהכפר חלסה שבו שולטים המורדים מתפרסם בשעה שכלי תקשורת המזוהים עם המשטר מדווחים הערב שהצבא סגר את המסדרון שיצרו המורדים בין שכונת א-ראמוסה בדרום העיר לבין השכונות הנצורות במזרחה.

על פי הדיווחים, הפירצה נחסמה אחרי שהצבא הסורי השתלט על גבעת א-סנובראת. בימים האחרונים דווח בתקשורת האיראנית שבעקבות ההתקדמות של המורדים באזור, וההכרזה על הסרת המצור, הוזעקו תגבורות של חיזבאללה, כולל מיחידת העילית של הארגון, "רדוואן", וכן מיליציות עיראקיות הנאמנות לאיראן ולמשטר הסורי. במקביל דווח בתקשורת הערבית שבעקבות הכישלון האחרון של המשטר בחלב הדיח הנשיא בשאר אסד את יו"ר הוועדה הביטחונית בעיר, הגנרל אדיב מחמוד, ומינה במקומו את סגן ראש המשמר הנשיאותי, הגנרל זיד סאלח. דובר "החזית הצפונית" של המורדים הכחיש כי המשטר השיג התקדמות בחלב.

בסוף השבוע הכריזה קואליציית המורדים "צבא הניצחון" שהצליחה להסיר את המצור שהוטל לפני כחודש על השכונות הנתונות לשליטת האופוזיציה, זאת חרף ההכחשות הנמרצות של המשטר.

ביום ראשון הודו כלי תקשורת המזוהים עם הנשיא בשאר אסד שאכן נפרץ "מסדרון צבאי צר", אך סירבו להודיע רשמי שהמצור הוסר. במקביל הכריזו המורדים על תחילת השלב הבא של המבצע שנועד לשחרר את חלב כולה. כעת, נראה, ספג המבצע מכה קשה.

הקרבות בין הצדדים על העיר שהייתה בירתה הכלכלית של סוריה, ונחרבה בעקבות מלחמת האזרחים בחמש השנים האחרונות, גבו בימים האחרונים מאות בני אדם. על פי מרכז מהעקב הסורי, עד שבת נהרגו 700 בני אדם. מדובר באחת המערכות הקשות והמדממות ביותר במלחמה הבלתי פוסקת בסוריה.

על פי דיווחים שונים, כרבע מיליון בני אדם עדיין חיים בשכונות המזרחיות של חלב. זה כחודש שהם נמצאים תחת מצור של הצבא, שניתק את כביש הגישה האחרון לאזור. לפני תחילת מלחמת האזרחים במדינה חיו בעיר יותר משני מיליון בני אדם. מאז רבים מהם נהרגו או נמלטו.

ארגונים הומניטריים אומרים כי המצב במזרח חלב חמור במיוחד. בארגון הצדקה Syrian American Medical Society טוענים כי מוסדות רפואיים בעיר הופגזו לא פחות מ-15 פעמים רק בחודש יולי. רק 35 רופאים נותרו בעיר, ומאות זקוקים לפינוי רפואי דחוף – ונמצאים סכנת חיים מיידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר