הותקף בידי מאבטחי פייסבוק ישראל ויפוצה

עורך הדין גיא אופיר הגיע כדי להגיש עתירה למשרדי פייסבוק ישראל אך לאחר שהניח את העתירה הוא הותקף על ידי המאבטחים שדחפו את העתירה חזרה לתיקו (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

לנצח את חברת פייסבוק ישראל בבית המשפט זה לא דבר פשוט במיוחד גם אם מדובר בסכום לא גבוה בעליל. עורך הדין גיא אופיר יפוצה על ידי פייסבוק ישראל בסכום של 3000 ש"ח + 500 ₪ הוצאות משפט לאחר שהותקף על ידי מאבטחי החברה כשניסה להגיש עותק של עתירה לבג"ץ למשרדי פייסבוק ישראל, כך פסקה השופטת סיגל דומניץ-סומך מבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב–יפו.

תחילתו של הסיפור הייתה לפני כשנה, אז הגיע אופיר שנחשב לאחד הלוחמים הבולטים נגד פייסבוק למשרדי חברת פייסבוק ישראל במגדל רוטשילד 22 במטרה להגיש לחברה עותק של עתירה לבג"ץ בנוגע לדרישה לרשום את פייסבוק כחברה בישראל. טרם הגעתו, שוחח אופיר עם העוזרת האישית של מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני ועם ראש מערך האבטחה של פייסבוק ישראל, שמעסיקה מאבטחים ייעודיים מעבר לשומרים בבניין עצמו והודיע להם על דבר בואו.

כשהגיע אופיר למשרדי פייסבוק במטה בשדרות רוטשילד, נפגש בלובי עם ראש מערך האבטחה, אולם זה סירב לקבל את העתירה ואמר לו להניחו על דלפק הקבלה בלובי. לטענת אופיר, לאחר שפנה לצאת מהבניין, שני נציגי פייסבוק ישראל, נטלו את המעטפה ורדפו אחריו תוך צעקות "קח את האשפה שלך מכאן" ולאחריו פתחו את תיקו בכוח ודחפו לתוכו את המעטפה. אופיר פנה לבית המשפט לתביעות קטנות ודרש פיצוי בסך 4,500 ש"ח בגין תקיפה ולשון הרע.

חברת פייסבוק ישראל, באמצעות עורך הדין יוסף אשכנזי ממשרד 'הרצוג פוקס נאמן', טענה שיש לסלק על הסף את התביעה, בין היתר בטענה שעובדי פייסבוק ישראל, אינם מוסמכים לקבל כתבי טענות עבור חברת פייסבוק העולמית.

מטעם פייסבוק ישראל, העידה נעמה יריב להב, העוזרת האישית של עדי סופר תאני, שלטענה הבהירה לו כי החברה מקבל רק כתבי טענות בהליכים שבהם היא בעלת הדין. אופיר מנגד אמר לה כי הוא ממליץ לפייסבוק ישראל לקבל את מכתב הטענות בכדי למנוע "אירוע" להגדרתו.

השופטת קיבלת את מרבית טענותיו של עו"ד אופיר ופסקה כי חרף הטענות של פייסבוק ישראל, כי נציגי פייסבוק ישראל המדוברים אינם לכאורה עובדיה, אלא עובדי חברת הניהול של הבניין, לא טרחה פייסבוק להגיש הודעה לצד שלישי נגד חברת הניהול והתחושה הייתה שהם פעלו כך מכוח הוראות החברה. בנוסף, בזמן שראש מערך האבטחה של פייסבוק ישראל נכח באירוע, בפייסבוק כאמור העדיפו דווקא לשלוח לעדות את עוזרת המנכ"לית שכלל לא נכחה באירוע. בסופו של דבר חייבה השופטת דומניץ-סומך את חברת פייסבוק ישראל לפצות את עו"ד אופיר ב-3,000 שקל, לא כולל הוצאות משפט בסך 500 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר