מורידים את הכפפות

השביתה בעיריות שתשתק גם את מערכת החינוך

עשרות ראשי רשויות מקומיות יוצאים למאבק משותף בסעיפים בחוק ההסדרים שלדבריהם עלולים לפגוע בהם קשות, בין השאר בתחום החינוך, ומודיעים על שביתה בתחילת שנת הלימודים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראשי הרשויות במסיבת העיתונאים (צילום: יוגב אטיאס, ynet תמונת ארכיון: ליאור פז, ynet)

במסיבת עיתונאים שקיים היום (רביעי) מרכז השלטון המקומי, הוכרז על שביתה במערכות העירוניות ושירותי העזר מטעמן - החל מה-31 באוגוסט. בהכרזה על שביתה זו, טמונה השבתה גם של מערכת החינוך התלויה ברשויות, מאחר ושנת הלימודים הרי אמורה להיפתח למחרת, ב-1 בספטמבר. אף שהמורים עצמם לא כפופים לרשויות המקומיות, השביתה - שתכלול את עובדי העיריות והמועצות: שרתים, סייעות, תחזוקה, אבטחת מוסדות ומזכירות - לא תאפשר בפועל לקיים יום לימודים. גם אם מורים יקבלו הנחיה מהמעסיקים שלהם להגיע לבתי הספר, הם צפויים להיתקל בשערים נעולים.

לטענת ראשי הרשויות, חוק ההסדרים, בו תדון מחר הממשלה, כולל בחובו גזירות וקיצוצים של כשני מיליארד שקל בתקציבי הרשויות המקומיות. במסיבת העיתונאים - בה נכחו בין היתר, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראש עיריית חולון מוטי ששון – נטען כי הקיצוצים "יפגעו בשירותים הבסיסיים שאותם מעניקות הרשויות המקומיות לאזרחים".

על פי ראשי הרשויות, טיוטת חוק ההסדרים מפרטת צעדים כגון קיצוץ בתקציבי התיכונים ובתקציבים להקמת כיתות לימוד חדשות, הקמת קרן ארנונה ממשלתית שתביא לתשלום מופחת של כספי ארנונה ממשלתיים לרשויות, והלאמה חלקית של קרן הניקיון שתקציביה מועברים לרשויות המקומיות. במסיבת העיתונאים הם צפויים להודיע על פתיחה במאבק נגד חוק ההסדרים ועל צעדים "חריפים", כהגדרתם.

לעומתם, במשרד החינוך ובמשרד האוצר טוענים, כי נושא הקיצוץ במערכת החינוך נמצא בדיונים וטרם הוחלט כיצד זה יבוא לידי ביטוי.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה רשמית: "אנו פועלים לשיפור וייעול מערכת החינוך. תקציב משרד החינוך עלה בשנים האחרונות בעשרות אחוזים וצפוי לגדול גם השנה. הטענות בדבר פיטורי מורים משוללות יסוד".

שלא לציטוט אומרים גורמים באוצר המצוטטים באתר , כי "הסיבה האמיתית לאיום השביתה היא הרפורמה של שר האוצר במפעל הפיס. בשלטון המקומי התרגלו שיש להם פרה חולבת של מזומנים מהימורים של השכבות החלשות. מכונות המזל של מפעל הפיס שהורסות משפחות יוסרו בשנה הבאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר