כניעה ישראלית

סמל האינתיפאדה: רצח שלושה יהודים וישוחרר לקבורה

לא רק בישראל עדיין זוכרים את הפיגוע הקשה בקו 78 בבירה - גם הפלסטינים לא שוכחים, ומעלים על נס את מעשה ה"גבורה" של המחבל. גופתו בדרך לשחרור, לקבורתה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפיגוע באוטובוס (צילום: ארכיון, תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

מגעים מתקדמים מתקיימים בימים אלו - בנוגע להשבת גופת המחבל בהא עליאן ממזרח ירושלים, שביצע באוקטובר את הפיגוע בקו 78 בירושלים שבו נרצחו שלושה בני אדם לקבורה - בין משטרת ישראל למשפחתו של המחבל.

תושב שכונת ג'בל מוכבר בירושלים, בהה עליאן, שביצע את הפיגוע יחד עם בילאל אבו גאנם שעומד כיום למשפט, חוסל במהלך האירוע. מאז הפיגוע - שבו נרצחו חביב חיים, ריצ'ארד לייקין ואלון גובברג הי"ד - הפך עליאן לאחד הסמלים הבולטים ביותר של ההסלמה, יותר מכל מחבל אחר ממזרח ירושלים, והיווה מודל לחיקוי לאחרים שביצעו פיגועים נגד ישראלים.

בני משפחתו אף הוזמנו להרצות בפני תלמידי בתי ספר במזרח ירושלים והם פיארו והיללו את מעשהו. אתר ynet מפרסם, כי בתחילת השבוע סיכמו בני משפחתו של המחבל וגורמים במשטרת ירושלים את כל הקשור להשבת גופתו. על פי הסיכום, בהלוויה ישתתפו 30 איש בלבד והוא ייקבר באחד מבתי הקברות בעיר העתיקה בירושלים. המשפחה גם הסכימה להפקיד ערבות כספית לכך שתעמוד בהסכמות. אלא שאז, לטענת משפחת המחבל, המשטרה החליטה להקטין את מספר המשתתפים והורתה לקבור אותו בבית קברות אחר סמוך לשכונת ואדי ג'וז, ולכן הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות סופיות.

תגובת משטרת ירושלים: מכיוון שהמשפחה לא מוכנה לעמוד בתנאים שקבעה המשטרה, החליט מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, לא לאשר את הקבורה של המחבל בשלב זה.

כזכור, לפני כחמישה חודשים הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי גופות של מחבלים לא יושבו לבני משפחותיהם, אך בעקבות עתירה לבג"צ בנושא מצד משפחות מחבלים, הודיעה המדינה כי גופות יושבו רק למשפחות שיעמדו בתנאי המשטרה. בלשכת השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמרו אז, שלא היה שום שינוי בתנאי החזרת הגופות וכי התנאים מוכרים למשפחות ושאין עניין להחזיק בהן, וכן שמשפחות שעמדו בתנאים קיימו הלוויות ואלו שסירבו לעמוד בתנאים לא קיבלו את גופת בנן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר