בדרך לירושלים עוצרים בגן הלאומי עין חמד

לנסוע לצפון? לנסוע לדרום? למי יש כוח עכשיו להיגרר כמה שעות ברכב. אז איך בכל זאת מטיילים? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מציעים לכם חוויה משפחתית גם במרכז הארץ. כן, יש דבר כזה (טיולים)

פינה נסתרת וקסומה, עין חמד. (צילום: טל ניר)

כל משפחה מתכננת נסיעות שונות בחופשה. ישנן כאלה שאורזות את המזוודות וטסות מכאן, וישנן כאלה שיודעות ליהנות מנופי הארץ המדהימים.

אבל באמת צריך לנסוע שעות על גבי שעות בשביל הטיול המושלם? הפעם במקום ליסוע לצפון ולדרום, בחרנו עבורכם את המקומות הנכונים בטבורה של הארץ, המרכז וירושלים.

כן, תתפלאו אבל בשביל השלווה, ההנאה, והגיבוש המשפחתי, אפשר פשוט להישאר במרכז. כמובן שלא התפשרנו על סדר, בטיחות ונוחות מלאה.

גן לאומי עין חמד

מה קורה שם? בדרך לירושלים נמצא גן לאומי שמכיל בתוכו מסלולי הליכה, עתיקות, תצפיות ומדשאות. אם חיפשתם יום גיבוש קליל לכל המשפחה - זה המקום המתאים. שמו הלטיני של המקום הוא "אקווה בלה" שמשמעותו מים יפים.

עתיקות בעין חמד. (אייל מטראני)

איך מגיעים? סמוך לכביש מס' 1 (ת"א-י-ם) עולים על מחלף חמד (בין הצמתים שורש והראל/מבשרת ציון) ופונים דרומה כמה עשרות מטרים. 10 דקות מירושלים. 30 דקות מת"א. בשל מיקום הגן הלאומי ניתן לנפוש במדשאות לפני העלייה לירושלים או בחזרה מהעיר.

מתי אפשר להגיע? כל יום במהלך השבוע, 8:00-17:00

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 22 ש"ח, ילד - 10 ש"ח. אזרח ותיק - 11 ש"ח. הנחות לקבוצות.

אוכל, ושירותים: בעין חמד תמצאו מתחם נופש מצויד: מדשאות, שולחנות פיקניק מוצלים, שירותים וברזיות. בנוסף ישנם מתקני משחקים לילדים אשר מונגש גם לבעלי מוגבלויות. בנוסף, הדלקת אש עבור מנגל מותרת בחלקו העליון של הגן.

מה נעשה בעין חמד? בגן הלאומי ישנו מסלול הליכה המוביל למערת קבורה קדומה, מבצבר עתיק ותצפית נוף על הרי ירושלים. לנוח על יד אפיק נחל כיסלון ובו מעיינות היוצרים בריכות איגום קטנות וזרימת מים בערוץ בכל ימות השנה.

כמה זמן יקח לנו? אורך המסלול כשעה, מתאים למשפחה, שבילים מונגשים לעגלות ילדים. ההמשך תלוי בכם בלבד!

מומחים לטבע: המים הזכים בכל אזור עין חמד, מושכים אליהם בעלי חיים מגוונים. ציפורי שיר רבות ממלאות הגן. חפשו מכרסמים קטנים כמו דרבנים. שרידי החקלאות הקדומה השאירו חותם עם עצי פרי, למיטיבי לכת: כתה מהם משבעת המינים?

רגע, אפשר להישאר לישון? בגן לאומי עין חמד ישנו חניון יום בלבד.. רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

איך מתקשרים? טלפון: 02-5342741 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר