עצלנות סימן לחכמה

מחקר: חכמים משתעממים פחות ופעילים הרבה פחות

מחקר שנערך בפלורידה בקרב סטודנטים לימד שהחכמים יותר זזו הרבה פחות ועשו הרבה פחות פעילות גופנית מאשר אלו הפחות חכמים (חדשות הבריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מחקר חדש שהתפרסם בארה"ב מצא כי אנשים עם איי קיו גבוה משתעממים פחות בקלות, מה שגורם להם לבלות הרבה יותר זמן במחשבות. אנשים שנוטים לחשוב פחות לעומתם, עוסקים ביותר פעילות פיזית, מכיוון שהם צריכים לגרות את המוח שלהם עם יותר פעילויות חיצוניות. או פשוט כי הם משתעממים מהר יותר.

במחקר שהתפרסם בכתב העת "בריאות פסיכולוגית" הוסבר כי חוקרים מפלורידה ביקשו מקבוצה של סטודנטים לענות על שאלוני אישיות. בסוף המבחן הם בחרו 2 קבוצות שהכילו 30 אנשים. קבוצה אחת כללה אנשים שהעידו על עצמם שהם חושבים הרבה לפני כל פעולה ואחרים שהעידו שהם עוסקים בחשיבה רק כשהם ממש זקוקים.

במשך שבוע הלכו הסטודנטים שנבחרו עם צמידי מעקב שמדדו את התנועות שלהם ואת רמת הפעילות הפיזית שעשו. התוצאות הראו כי הקבוצה שהעידה על עצמה שהיא מבלה זמן רב במחשבות, בילתה הרבה פחות זמן גם בפעילות פיזית. מצד שני, נוצרה תופעה לא מוסברת: בסופי השבוע לא נרשם הבדל בפעילות בין הקבוצות.

אז מה המסקנות? החוקרים הציעו סברה לפיה אלה שנוטים לחשוב פחות משתעממים בקלות יתרה, ולכן הם חייבים למלא את זמנם בפעילות גופנית. לעומת החכמים שחושבים יותר ומסתפקים בפחות פעילות פיזית ויותר פעילות מוחית.

ארגון הפסיכולוגים הבריטי שהתייחס למחקר טען כי מדובר על מחקר קטן מדי שלא ניתן להסיק ממנו מסקנה ברורה. דבר אחד ברור לטענתם והוא ההשפעה של אורח חיים חוסר פעילות גופנית. "בסופו של דבר המרכיב החשוב ביותר פה הוא מודעות", אמרו באגודה. "מודעות של הנטייה של אנשים אלה להיות פחות פעילים, יחד עם מודעות של העלות הבריאותית הכרוכה בחוסר פעילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר