רמז להתנקשות בקלינטון? "טראמפ חייב לפרוש"

הדמוקרטים והרפובליקנים שסולדים ממנו טוענים שבנאום בחירות רמז להתנקשות ביריבתו, וקוראים לו לפרוש מהמרוץ: "הוא צריך להפסיק את הקמפיין, ההיסטוריה תשפוט את מי שמצביע לו". טראמפ ואנשיו דוחים את הטענות: "התקשורת נואשת. מי שמאמין לזה מושחת"

אורלי אזולאי, ynet | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דונלד טראמפ שוב מעורר סערה בארה"ב ומקים עליו את המחנה הדמוקרטי ואת הרפובליקנים שסולדים ממנו. לטענתם באסיפת הבחירות אתמול (יום ג') בצפון קרוליינה אמר טראמפ דברים שמהם השתמע שהוא מעודד את תומכיו לירות ביריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, כדי לעצור את המרוץ שלה לנשיאות. טראמפ ואנשיו מכחישים בתוקף את ההאשמות, וטוענים שמדובר בסילוף תקשורתי.

"הילרי קלינטון רוצה לבטל את הסעיף השני לחוקה", אמר טראמפ והתכוון לסעיף שלפיו כל אדם רשאי לשאת נשק. "היא רוצה לבטל את הסעיף הזה, ואם היא תיבחר ותמנה שופטים אין דבר שתוכלו לעשות. בעצם יש, אנשים של הסעיף השני. אולי יש משהו שאפשר לעשות, אני לא יודע", הוסיף טראמפ.

במאמר המערכת של "דיילי ניוז", עיתון שידוע בהתנגדותו לטראמפ, קרא העיתון למועמד הרפובליקני לסיים את המרוץ. "דונלד טראמפ חייב להפסיק את הקמפיין לבית הלבן, לבחון את הטירוף שלו, ולהתפלל ששום דבר לא יקרה בעקבות ההרהורים שלו להתנקש בהילרי קלינטון", נכתב במאמר, שכותרתו הייתה "לרמוז על התנקשות זה יותר מדי, אפילו בשבילו".

מייקל היידן, ראש ה-CIA לשעבר שלאחרונה היה בין הבכירים הרפובליקנים שהתנערו ממועמדותו של טראמפ, אמר ל-CNN: "אם מישהו אחר היה אומר את זה הוא היה בניידת משטרה ונחקר על ידי השירות החשאי". היידן הוסיף כי אישיות ציבורית "לא אחראית רק למה שהיא אומרת אלא גם למה שאנשים שומעים".

"הקואליציה הדמוקרטית נגד טראמפ" קראה ל-FBI לחקור את המועמד הרפובליקני. "אין בפוליטיקה האמריקנית מקום להתבטאויות דוחות כאלה. דונלד טראמפ צריך לפרוש מיד מהמרוץ ולהיעצר על ביצוע פשע". במטה של קלינטון הגיבו אתמול לאמירה בהודעה קצרה. "מה שטראמפ אמר מסוכן מאוד. אדם שרוצה להיות נשיא לא יכול להציע אלימות מכל סוג שהוא", אמר ראש המטה רובי מוק.

במאמר שפרסם הלילה ערך פרשן ה"ניו יורק טיימס" תומס פרידמן השוואה מפורשת בין דברי טראמפ לבין האווירה שקדמה לרצח רבין. "וכך, גבירותיי ורבותיי, ראש ממשלת ישראל יצחק רבין נרצח", פתח פרידמן את מאמרו. הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי מקונטיקט, שתומך בהגברת הפיקוח על נשק, אמר על דבריו של טראמפ: "אל תתייחסו לזה בתור מעידה פוליטית. זה איום התנקשות, שמגביר משמעותית את הסיכוי לטרגדיה לאומית". קתי מילהואן, מנהלת התקשורת של השירות החשאי, אמרה ל-CNN כי הסוכנות "מודעת להערותיו של דונלד טראמפ".

טים קיין, הסגן של קלינטון במרוץ, אמר כי ההערות של טראמפ מוכיחות שהוא לא מתאים לתפקיד. דן ראתר, לשעבר מגיש חדשות בכיר ב-CBS, תקף את טראמפ ואמר כי הוא "עבר את הגבול" עם "איום ישיר של אלימות נגד מועמד פוליטי". ראתר אמר כי "ההיסטוריה צופה באלו שמגנים את דבריו של טראמפ – אך ממשיכים לתמוך בו".

טראמפ דחה את הפרשנות שהוענקה לדבריו ואמר אתמול כי "התקשורת נואשת להסיט את תשומת הלב מעמדתה של קלינטון נגד התיקון השני לחוקה. אמרתי שאזרחים שתומכים בתיקון השני חייבים להתארגן ולצאת להצביע כדי להציל את החוקה שלנו". מייק פנס, סגנו של טראמפ במרוץ לבית הלבן, אמר כי המועמד הרפובליקני היה "ברור מאוד בדבריו".

רודולף (רודי) ג'וליאני, רפובליקני וראש העיר ניו יורק לשעבר, תקף את התקשורת ואת אנשי קלינטון. "הם סילפו את מה שהוא אמר כאילו שהוא ירצח אותה. עכשיו, אוקיי, בשביל לקנות את זה אתה צריך להיות מושחת. אם הייתם מראים לי את זה הייתי שואל אתכם אם יצאתם מדעתכם. ראיתי את זה, שמעתי את זה. אני יודע למה הוא מתכוון".

הסערה האחרונה מגיעה אחרי כמה ימים שבהם ניסה טראמפ לשנות מומנטום בקמפיין, לאחר נאום שבו הציג את המצע הכלכלי שלו. המצב בסקרי דעת הקהל עדיין לא מעודד. היום פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס סקר שלפיו אחד מכל חמישה רפובליקנים רוצה שטראמפ יפרוש מהמרוץ. הסקר נערך בין 5 ל-8 באוגוסט ולפיו 19% מהרפובליקנים מעוניינים בפרישתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר