קרבות יוקרה

ריבלין עוקץ את נתניהו: 'אני - לא צריך מטוס'

נשיא המדינה מנסה להתנער מהמטוס היוקרתי החדש ש"הפיל" עליו ראש הממשלה כדי לחמוק מהביקורת הציבורית על עלויותיו הגבוהות: זה לא "מטוס ראש הממשלה והנשיא" (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו. בקרוב על מטוס משלו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בימים האחרונים אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בשיחות סגורות: "אני לא צריך מטוס, ואם זה תלוי בי אני אמשיך לטוס בטיסות מסחריות, אבל אעשה מה שיגידו לי", בהתייחס לדיווחים על כך שהמדינה רכשה מטוס שנועד לשמש גם אותו וגם את ראש הממשלה.

כזכור, מטוס הנוסעים, שהצנזורה הצבאית אוסרת לפרסם עליו פרטים עליו ושנרכש לאחרונה בחו"ל, נחת בימים האחרונים בישראל, והוא עתיד לעבור שינויים כדי שיתאים להטסת ראשי המדינה. במטוס, שלפי ההערכות יחל בשירות מבצעי בעוד כשנה, יותקנו בין היתר אמצעי הגנה, מערכות שונות ותקשורת מתקדמות.

כבר לפני תשעה חודשים אישר הקבינט תקציב של כ־400 מיליון שקל לצורך רכישת המטוס ואבזורו. כמו כן, הוא גם קבע שמדי שנה יוקצב סכום של כ־30 מיליון שקל לצורך תחזוקה שוטפת של ה"אייר פורס 1".

בלשכת נתניהו מעדיפים להציג את המטוס החדש כ"מטוס ראש הממשלה והנשיא", אבל כאמור ריבלין כעת מתנער מכך, מגלה אתר ynet. מעבר לזה, בית הנשיא לא היה שותף כלל להגדרת הצרכים של המטוס ולתכנונו, וריבלין עודכן רק בדיעבד על החלטת הקבינט לרכוש מטוס. בהקשר זה יצוין כי הנשיא מקפיד לטוס בטיסות מסחריות רגילות, ולעיתים מסתפק בחברות לואו־קוסט או במחלקת תיירים.

בתוך כך, היום מפרסם אתר 'וואלה', כי הוחלט להקפיא את בניית מעון ראש הממשלה ומשרדו - שעלותה כ-650 מיליון שקלים - עד לשנת 2020, ולקצץ 180 מיליון נוספים מההשקעה במטוס המדובר.

תגובת בית הנשיא: "כבוד הנשיא ימשיך לטוס בהתאם להנחיות הביטחון החלות עליו ובדרך המשתלמת ביותר לתקציב המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר