"מגבית ההצלה"

אדמו"רים גייסו רבע מליון לירות שטרלינג למלחמה באסתי וינשטיין הבאה

בחצרות החסידים מנסים להילחם במקרים עתידיים של מאבק בין הורים על אופי חינוך ילדיהם לאחר גירושין בשל יציאה בשאלה. הערב: אדמו"רים גייסו בלונדון רבע מליון לירות שטרלינג שישמשו למאבק משפטי נגד הורה שעזב את הדת (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לפני שעה קלה (רביעי) הסתיים כינוס החירום שנערך בלונדון תחת הכותרת "מעמד הצלת ילדי סטמפורד היל משמד". הכינוס נערך בראשותם של האדמו"רים מויז'ניץ, רחמסטריווקא וסלאנים, שהגיעו במיוחד ללונדון. במהלך הכינוס, נשאו הרבנים דברים חריפים וקראו לציבור "להיחלץ חושים לטובת המערכה להצלת הילדים שיצאו לתרבות רעה".

בסיום הכינוס, חתם הרב פאדווא על תרומה בסך 1,000 לירות שטרלינג, ואחריו חתמו מאות מהמשתתפים על הוראות קבע. מוקדם יותר, בשעות אחר הצהריים, ביקרו האדמו"רים יחד במשותף בבתי משפחות אנגלנדר, פלדמן, לעוו, גראס, בערגער, אקסלר, ריינער וגליק והצליחו לגייס סכומי כסף גדולים.

על פי ההערכות העסקנים, האדמו"רים הצליחו לאסוף בבתי התורמים למעלה מרבע מליון לירות שטרלינג, כשהמטרה היא להגיע למליון לירות בקרוב.

לדברי עסקנים בלונדון, מדובר בעצם על סוג של פרשת "אסתי ויינשטיין" אנגלית, כאשר במספר מקרים נפרדו ההורים והתגרשו לאחר שאחד מהם יצא בשאלה. כעת, ההורה שעזב את הציבור החרדי מבקש לפגוש את הילדים ולחנכם בדרכו, מה שבעצם אומר שיגדלו כחילונים לכל דבר.

(באדיבות המצלם)

"הבעיה היא", מסביר אחד העסקנים ל"כיכר השבת", "שלאחרונה ארגוני התמיכה ביוצאים בשאלה השיגו מימון משפטי והצליחו בדרכים שונות להוציא את הילדים מחזקת ההורה הדתי, זאת בטענה כי החינוך החילוני עדיף ויועיל לילדים להסתדר בעתיד".

"כעת מבקשים העסקנים החרדים להשיב מלחמה ולממן הגנה משפטית טובה ואף להגיש ערעור במקרים שנחלו הפסד ו״איבדו את הילדים".

לדבריו, בגלל העול התקציבי, ביקשו העסקנים מהאדמו"רים להתגייס למען מגבית ההצלה, ולצורך כך נועדו הכינוס והמגבית הערב, בתקווה שיצליחו לגייס כסף על מנת לממן את המאבק המשפטי להשבת הילדים לחינוך התורני ולחזקת ההורה הדתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר