הדוכס הבריטי מת, בנו יירש 10 מיליארד דולר

ג'רלד קבנדיש גרוסוונור, הדוכס מווסטמיניסטר, מת בפתאומיות מהתקף לב והותיר הון עצום ליורשו בן ה-25. גרוסוונור נחשב לאחד מעשירי בריטניה ולתורם גדול (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדוכס בצעירותו (Allan warren, ויקיפדיה)

איש האצולה הבריטי, המיליארדר והפילנתרופ ג'רלד קבנדיש גרוסוונור, הדוכס מווסטמינסטר, הלך לעולמו בגיל 64 לאחר שככל הנראה לקה בלבו. כך הודיעה אתמול (ד') משפחתו. הונו של קוואנדיש גרוסוונור הוערך על ידי מגזין "פורבס" בעשרה מיליארד דולר, נתון שהעמיד אותו במקום ה-68 ברשימת האנשים העשירים בעולם ובמקום השלישי ברשימת עשירי בריטניה.

רשת החדשות הבריטית BBC דיווחה כי קבנדיש גרוסוונור הותיר אחריו ארבעה ילדים: שלוש בנות ובן אחד - יו גרוסוונור בן ה-25 שיירש מאביו על פי חוקי האצולה הבריטית את תואר הדוכס מווסטמינסטר וכן את הונו העצום. גרוסוונור הצעיר, שעד מותו של אביו החזיק בתואר הרוזן גרוסוונור, הוא סנדקו של הנסיך הבריטי ג'ורג', בנם של הדוכסים מקיימברידג' ויליאם והנסיכה קייט.

על פי הדיווח ב-ynet, הדוכס שהלך לעולמו הותיר אחריו שורה ארוכה של נכסים ביותר מ-70 ערים, בהם בתי מגורים ודירות בלונדון, ונקובר וטוקיו, וחברות נדל"ן, יזמות והשקעות לא מעטות. יורש העצר שלו עובד כמנהל חשבונות בחברת הטכנולוגיה הירוקה "ביו-בין", אך כנראה שלא יצטרך לעבוד עוד יום אחד בחייו בגלל עושרו העצום.

גרוסוונור הצעיר נודע באורח חיים שקט באופן יחסי לבני מלוכה אחרים, אך בממלכה לא ישכחו לו את מסיבת יום הולדתו ה-21 שערך בינואר 2012 ל-800 אורחים. עלות המסיבה הרהבתנית הסתכמה ב-6.5 מיליון דולר.

ב-1992 אמר קבנדיש גרוסוונור על בנו הקטן יו: המטרה העיקרית שלי היא ללמד אותו משמעת עצמית ותחושת מחויבות. הוא נולד עם כפית הכסף הגדולה ביותר מכל אחד אחר, אבל הוא לא יוכל להישען כל חייו על זה. הוא יצטרך להחזיר את מה שקיבל". בינתיים כאמור יקבל יו כעשרה מיליארד דולר סכום שיהיה לו לא פשוט "להחזיר".

דוברת בארמון בקינגהאם, ארמונה של המלכה בלונדון מסרה בתגובה כי "אני יכולה לאשר שהוד מעלתה המלכה מודעת לחדשות על הדוכס מווסטמינסטר. הודעת תנחומים פרטית נשלחת על ידי המלכה והדוכס מאדינבורו".

גם הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה, הדוכסים מוויילס, מסרו את תנחומיהם והביעו "הלם גדול ועצב רב" ממותו הפתאומי של חברם הדוכס מווסמינסטר. כך נמסר בהודעה מבית קלרנס, המעון הרשמי של שני הדוכסים הבריטים.

באופן משעשע ההון המשפחתי לא הגיע מהצד המלכותי של המשפחה, משפחת גרוסוונור צברה את רוב הונה כשסיר תומס גרוסוונור התחתן עם מרי דייוויס לפני 340 שנה, בשנת 1677. דייוויס הביאה עמה למערכת היחסים בין השניים נכסים רבים שהיו בבעלותה ומאז צמחו עסקי המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר