כמה לא מפתיע

אבו מאזן סירב לחידוש המשא ומתן לשלום

הפלסטינים דחו שוב את הצעת האמריקאים לחזור לשולחן הדיונים כשהם מציבים מול ישראל תנאים מקדימים דרקוניים שימנעו מישראל את היכולת להסכים לכך (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לא צריך שלום (הדס פרוש, פלאש90)

הפלסטינים לא רוצים שלום? כמה מפתיע... יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב לאחרונה להצעה אמריקנית לפגישה בנוגע להתנעה מחדש של תהליך השלום הישראלי-פלסטיני – כך מסרו היום (ה') לעיתון "אל קודס" גורמים פלסטינים בכירים. על פי הדיווח, מלבד ישראלים ופלסטינים, הפגישה הייתה אמורה להיערך בנוכחות נציגים ממצרים, מירדן, מרוסיה, מיפן, מערב הסעודית ומאיחוד האמירויות הערביות.

לדברי הגורמים, אבו מאזן מסר למזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, כי הוא מסרב להצעה, מכיוון שהיא, לדבריו, "עוקפת" את יוזמת השלום הצרפתית, שבה הביעו הפלסטינים תמיכה. בנוסף לכך, מסרו הגורמים כי קרי ניסה לשכנע את אבו מאזן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במצרים, ויו"ר הרשות התנה זאת בהתחייבות מצד ישראל לדרישות המקדימות של הפלסטינים, בראשן הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרור אסירים, דרישות שכמובן ישראל לא מוכנה כרגע להעניק ללא שום תמורה מצד הפלסטינים.

הפלסטינים בינתיים זנחו את מאמציהם לקבל הכרה כמדינה דרך האו"ם ובכלל לפעול כנגד ישראל במסגרת זו. שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי מסר בריאיון לתחנת הרדיו "קול פלסטין" כי "הנסיבות הבינלאומיות הנוכחיות מונעות כל פנייה למועצת הביטחון של האו"ם". אל-מאלכי הסביר כי קיים לחץ ערבי ובינלאומי על הפלסטינים להימנע מפנייה למועצת הביטחון, בכל הנוגע לבנייה הישראלית בהתיישבות ביו"ש.

גם הדרישות הפלסטיניות לעצירת הבניה לחלוטין ושחרור אסירים אינן חדשות ואבו מאזן השמיע אותם גם בחודש שעבר בעת ביקורו של שר החוץ המצרי, שוקרי שנפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מבחינת ישראל הדחייה הפלסטינית היא דבר חיובי שכן היא מעניקה לישראל את האישור שלא היא אשמה במצב הנוכחי זאת למרות שבעולם עדיין יצליחו בדרך כל שהיא להפיל את האשמה על כתפיה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר