הסולטן משתולל

טורקיה: בוטלו הרישיונות של 27 אלף מורים

ארדואן ממשיך לנצל את ניצחונו על פני המהפכנים והוא ממשיך בגל הטיהור במדינה בו אלפים רבים פוטרו ממשרותיהם. הפעם על הכוונת המורים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התושבים עדיין חוגגים? (deepspace / Shutterstock)

"הסולטן הטורקי", רג'פ טאיפ ארדואן ממשיך להשתולל לאחר ניסיון ההפיכה הכושל לפני כחודש. שר החינוך של טורקיה, איסמט יילמז, הודיע היום (חמישי) על ביטול רישיונות ההוראה של יותר מ-27 אלף עובדי מוסדות חינוך במדינה.

ביטול הרישיונות של המורים הוא כחלק מגל הטיהור במגזר הציבורי של גורמים המזוהים עם איש הדת הגולה, פתהוללה גולן שהואשם בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל במדינה בחודש שעבר. "עובדים אלה לא יורשו לעבוד עוד במוסדות חינוך ציבוריים או פרטיים", אמר יילמז.

במסגרת גל הטיהורים פוטרו אלפי מרצים באוניברסיטאות, קצינים בכירים בצבא ואנשי ממשל רבים שנחשדו בידי ארדואן כמתנגדים לו.

גולן נמצא בימים אלו במקלט מדיני בארה"ב והטורקים לוחצים על האמריקאים להסגיר אותו לידיהם. לטענתו הוא אינו קשור כלל לניסיון ההפיכה ולא ידע עליה כלל קודם לאירועים.

תוצאה נוספת של ההפיכה הייתה דחיית אישור ההסכם עם ישראל בשל האירועים באנקרה שהיו דחופים הרבה יותר. שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר כי הפרלמנט בארצו יאשרר בשבוע הבא את הסכם הפיוס עם ישראל, ולאחר מכן יוחלפו שגרירים בין המדינות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר