ממש ליד ירושלים

מעיין שופע מים באווירה מדברית - עין פרת

לנסוע לצפון? לנסוע לדרום? למי יש כוח עכשיו להיגרר כמה שעות ברכב. אז איך בכל זאת מטיילים? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מציעים לכם חוויה משפחתית גם במרכז הארץ. כן, יש דבר כזה (טיולים)

עין פרת. נחל זורם וברכות טבעיות בלי לנסוע יותר מדי. (צילום: שירן בן יעקב)

כדי לבלות בבין הזמנים בחופשה משפחתית, לא תמיד צריך לנסוע עד הצפון או הדרום הרחוקים.

במרחק נסיעה קצר תמצאו מסלולים וטיולים שמשלבים נופים, נחלים, אוויר צח, יחד עם שמורות וגנים לאומיים מסודרים ונוחים.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מציעים לכם את האזורים האטרקטיביים ביותר דווקא במרכז הארץ. כן, בשביל השלווה, ההנאה, והגיבוש המשפחתי אפשר פשוט להישאר קרוב לבית.

שמורת טבע נחל פרת

מה קורה שם? על ספר המדבר תמצאו מעיין שופע, נחל זורם וברכות טבעיות. מסלולים בדרגות קושי משתנות, מקל ועד מיטיבי לכת. תצפיות מגוונות.

נופים של עין מדבר, קרוב לירושלים. צילום: דורון ניסים


איך מגיעים? מצומת הגבעה הצרפתית (ירושלים) נוסעים לכיוון פסגת זאב. עוברים את מחסום חיזמה, ועולים על כביש 437 מזרחה המוביל לעלמון (ענתות), נכנסים ליישוב, פונים מיד דרומה לשער צדדי, יוצאים דרכו, נוסעים כ 500 מ' בדרך עפר, ועולים על כביש סלול- זהירות יש לנסוע לאט- הכביש מפותל מאד. חניה ליד הנחל, וחניה עליונה מרוחקת יותר.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע! 8:00-17:00.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 29 ש"ח, ילד - 15 ש"ח. הנחות לסטודנטים וותיקים וסטודנטים.

פיקניק כהלכה? בחניון בכניסה לשמורה תמצאו פינה המיועדת לפיקניק, וסככת צל. החניון עצמו סלול באופן שמיועד גם לבעלי מוגבלויות, כך גם הירידה לנחל היא ללא מדרגות. בנוסף ישנם השירותים מונגשים, ומי שתייה. הדלקת האש אסורה, ולכן הפעם תוותרו על המנגל לטובת הצמחייה הירוקה והאוויר הצח.

כמה זמן יקח לנו המסלול? בעין פרת תמצאו מסלולים שונים בדרגות קושי שונות, מחצי שעה ועד חמש שעות. תלוי בכם בלבד, שהרי על יד המעיין תוכלו לבלות יום שלם, וישנה אפשרות לטבילה בנחל. מומלץ להביא נעליים נוחות להליכה. ותמיד בהגיעכם, אפשר להתייעץ עם פקחי השמורה טרם היציאה למסלול.

כל היום לשבת בשלווה ליד המעיין. צילום: דורון ניסים

מומחים לטבע: הצמחייה בעין פרת מגוונת, חפשו את פרחיו הלבנים של גרגיר הנחלים שצומח בשולי המים. בדקו אם תוכלו לשמוע את הציפור המיוחדת - טריסטרמית שצבע גופה שחור. למיטיבי לכת: החדף הקטן שמסתתר ביום במחילות ובין הסלעים והצמחים.

מה הכי מעניין? מעיין עין פרת, בריכת תמר וחורבת עלמית - שם התגלו שרידי יישוב קדמוני, וגם מבנים תת קרקעיים ששימשו מסתור בימי מרד בר כוכבא.

בטיחות מעל הכול: בכל ברכות השכשוך והטבילות בזמן הטיול, יש לשמור על הילדים ולהיכנס רק בליווי. כדי ליהנות מהחוויה, אל תסתכנו, והקפידו לשמור על הוראות הבטיחות לאורך כל הטיול.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת הטבע עין פרת תוכלו להיות ביום בלבד. אבל אל חשש, רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

איך מתקשרים? טלפון: 02-5715859 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר