"גורמים לחילול שם ליובאוויטש"

חב"ד התירה ישיבות הסדר בניגוד לדעת הרבי מליובאוויטש

סערה בחב"ד: בית הדין של רבני החסידות הודיע כי הוא מאשר את הסכם ה"הסדר" של חב"ד מול צה"ל, אלא שבמכתב עתיק הרבי מליובאוויטש יוצא חוצץ נגד הרעיון: "זה מופרך בהחלט" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרבי מליובאוויטש. רפרודוקציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סערה בחסידות חב"ד: שעות לאחר שמאות תלמידי ישיבות חב"ד התייצבו בלשכת הגיוס בתל השומר בכדי לחתום על הסכם הגיוס החדש שהשיג בית הדין של חב"ד מול צה"ל, המחלוקת בחסידות גוברת ומשפיעים המתנגדים להסכם הגיוס, טוענים כי הוא עומד בניגוד לתשובה ברורה שנתן הרבי מליובאוויטש בעבר.

בתשובה שנתן הרבי בשנת תשל"ו ואותה מפיצים בשעות האחרונות חסידי חב"ד המתנגדים להסכם מול צה"ל, נכתב כי "ישיבת הסדר על ידי חב"ד - מופרך בהחלט. ומבהילה השאלה על דבר זה". בעקבות כך, משפיעים בחב"ד טוענים כי הוראת בית הדין שאישרה את ההסכם - נוגדת באופן מפורש את דעתו של הרבי.

הגדלה

הוראת הרבי משנת תשל"ו

ההסכם שנחתם מול צה"ל מאפשר למעשה לתלמידי חב"ד לצאת לשנתיים לימודים במוסדות חסידות חב"ד בניו יורק, כנהוג בחסידות. לאחר שנתיים של שהייה בחו"ל, מתחייבים החסידים להתגייס לצה"ל בשנה בה הם חוזרים לארץ - לא יאוחר מגיל 24.

ההסכם עליו חתמו חסידי חב"ד מול צה"ל

גורמים בחב"ד אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר למעשה בהקמת ישיבות הסדר שנאסרו על ידי הרבי. הגורמים טוענים כי זו הסיבה למכתב החריף שהוציאו הבוקר משפיעים בחב"ד נגד ההסכם שנחתם מול צה"ל, ובו קראו לחסידים שלא להצטרף להסדר ולהמשיך לפעול כפי שפעלו עד עתה.

בשעות האחרונות, לאחר שמשפיעי חב"ד כתבו מכתב חריף נגד הסכם הגיוס, פרסם בית הדין של רבני חב"ד מכתב חריף נגד המתנגדים, בו נכתב כי "הננו להבהיר בזאת כי הסכם ראשי הישיבות עם נציגי צה"ל הובא בפנינו וקיבל את הסכמתנו. בתוקף הסמכות שקיבלנו במענה כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, אשר נתן בידינו את התוקף הנהגת אנ"ש שי' בארץ הקודש, הרנו להודיע בזאת שכל הפרסומים כנגד ההסכם הם בניגוד גמור לדעתנו ואין להתייחס אליהם כלל וכלל".

מכתבם של רבני בית הדין של חב"ד

עוד נכתב כי "כל ההתנגדויות נגד ההסכם הן נגד ההוראות הברורות של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, וגורמות לחילול שם ליובאוויטש, ואנו דוחים בשאט נפש כל כותבי הפלסתר למיניהם".

גורמים המקורבים לבית הדין של חב"ד דוחים את דברי המתנגדים וטוענים כי בעקבות העובדה שמדובר בהתחייבות לגיוס בגיל מאוחר, בו רוב החסידים כבר נשואים ואפילו הורים לילדים, הוראת הרבי נגד ישיבות ההסדר לא נוגעת אליהם. עוד אומר הגורם המקורב לבית הדין, כי בעקבות מכתב ההבהרה של רבני בית הדין, חזרו בהם המשפיעים מהמכתב החריף שפרסמו מוקדם יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר