טרור בנופש

ארבעה הרוגים ועשרות פצועים - בסדרת פיצוצים בתאילנד

בעוד בתאילנד נערכים לחגיגות המוניות לרגל ציון יום הולדתה של המלכה, היכה הטרור בכמה ערי קיט במדינה, ובסדרת הפיצוצים העזים נרצחו 4 אנשים ונפצעו עוד עשרות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מתוך ynet)

שני מטענים שהתפוצצו הערב (חמישי) בעיר הנופש הואה הין בתאילנד, גרמו למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של עוד עשרה בני אדם לפחות. לפי דיווחים בתאילנד, בפצועים גם תיירים זרים. מדובר בעיר המרוחקת כשעתיים וחצי נסיעה מבנגקוק. ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי לפי שעה לא ידוע על נפגעים ישראלים שם.

מדיווח שהובא ב-BBC הבריטי עולה, כי שני המטענים הופעלו מרחוק באמצעות טלפונים סלולריים. פיגועים כפולים מסוג זה הם דבר שכיח בשלושת המחוזות הדרומיים ביותר בתאילנד, שבהם מורדים נלחמים זה שנים נגד הרשויות, אבל הם אינם נפוצים באזורים שאותם נוהגים לפקוד תיירים בתאילנד - הסביר כתב הרשת.

שני הפיצוצים הערב - כך הדיווחים - התרחשו בפער של 20 דקות ובמרחק של כ-50 מטר זה מזה. כוחות הביטחון של תאילנד הגיעו למקום והמשטרה החלה לסרוק אותו בניסיון להבין את נסיבות האירוע. הפיצוץ הראשון אירע מעט אחרי השעה 22:00 (שעון מקומי) ואיש לא נפגע בו. הנפגעים היו רק כתוצאה מהפיצוץ השני.

העיר הואה הין, בה התרחשו הפיגועים, היא עיר שמושכת אליה תיירים מכל העולם, והיא ידועה בפסטיבלים מסוגים שונים ובענף הדיג המפותח שלה. הפיצוצים אירעו בשעה שבתאילנד נערכים לחגוג את יום הולדתה של סירקיט, המלכה של תאילנד.

יצויין, כי מוקדם יותר היום כבר התפוצצה פצצה בשוק במחוז טראנג שבדרום תאילנד ושישה בני אדם נפצעו, אבל ההערכה היא כי הפיצוץ ההוא היה קשור לסכסוך מקומי.

משטרת תאילנד הודיעה הבוקר (שישי) כי הפיצוצים באתרי תיירות במדינה אינם פעולות טרור, אלא "חבלה מקומית". לא ברור עדיין למה הכוונה והאם השלטונות בסך הכל מנסים למנוע פגיעה בתיירות המדינה עמוסת התיירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר