מצוקת הדיור

סאטמר יוצאת במלחמה נגד "דירות להשקעה" בקרית יואל

מחירי הדירות בעיירה קריית יואל שבמונורו מטפסים, ומכריחים את רבני הקהילה לנהל מאבק בניסיון לעצור את ההתייקרות. בטיוטת ההצעה: איסור לקנות דירות להשקעה (חרדים, עולם)

(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מחירי הדירות בעיירה קריית יואל שבמונורו, מקום מושבה של חסידות סאטמר, האמירו מאוד בשנים האחרונות עקב הביקוש הרב לצד העובדה שמלאי הדירות הלך והצטמצם. בחודשים האחרונים, החליט האדמו"ר מסאטמר, המכהן גם כרב העיר ובית הדין, להילחם בתופעה המקשה על המשפחות.

לדברי העסקנים, בשנה האחרונה המחירים לדירות בשכונות ווילאמסבורג ובורו פארק שבניו יורק עלו בסכומים מופרזים - גם בשכירות וגם בקנייה. לדוגמא, מחיר ממוצע של דירה לרכישה בשכונות הללו עומד על 800 אלף דולר לדירה של 1,000 רגל מרובע (מידה אמריקאית, כ-93 מטר). מחיר השכירות הממוצע עומד על 2,700 דולר לחודש.

רבים מתושבי השכונות חסידי סאטמר החלו לעזוב את השכונות הוותיקות והעתיקו את מקום מגוריהם למונסי וקרית יואל, מה שגרם לעלייה בביקוש לדירות - הן לקניה והן לשכירות בעיר קרית יואל. בנוסף, בעקבות מתיחות עם השכנים הלא-יהודים המתגוררים בסמיכות לקריית יואל, קשה לחסידים להשיג אישורים לסיפוח שטחים חדשים לעיר.

בחודש האחרון, כינס האדמו"ר מסאטמר את בית הדין יחד עם הדיין הגאון רבי געצ'ל ברקוביץ, ויחד עם עסקנים, קבלנים, נגידים, חברי המועצה המקומית וראש העיר, החליטו להעמיד תקנון ברור עם מחירים מפורטים, בו ייקבע הסכום המקסימלי למכירת דירות, זאת במטרה שלא "לשבור את השוק".

היום פורסמה הטויטה הראשונה של ההחלטות לציבור, לצד בקשה מיוחדת מהציבור שיעבור על התקנות וימסור את הערותיו על מנת ש"הדבר יהיה מקובל על כולם".

בתקנון נקבע בין היתר מחיר מקסימלי לרגל מרובע, מחיר מקסימלי לדירה להשכרה וכן איסור לקנות דירות להשקעה במטרה "לעשות סיבוב" ולמכור במחיר יקר יותר.

בימים אלו, יושבים הדיינים על הסעיפים עם קבלני העיר, ובשבועות הקרובים יקבעו סופית את השער לדירות בעיר קרית יואל. התקנון יחול לדבריהם על כל הקונים והמוכרים, ו"ראשי העיר ינקטו צעדים נגד פורצי גדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר