ברוך דיין האמת

ניהל בית מדרש 40 שנה בלי שקל מהמדינה; רבי יוסף דב פישר זצ"ל

בבבית החולים תל השומר נפטר בליל שבת קודש הרב יוסף דב פישר זצ"ל, רב בית המדרש החסידי "לומדי תורה" ברחובות, שלא לקח ב-40 שנות פעילותו אף קיצבה מהמדינה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משפחתי)

ברוך דיין האמת. מבית החולים תל השומר הגיעה הבשורה על פטירתו בליל שבת קודש של הרב יוסף דב פישר זצ"ל, רב בית המדרש הכלל חסידי "לומדי תורה" ברחובות. הלוייתו תתקיים הערב (מוצ"ש) מבית המדרש להר המנוחות בירושלים. המנוח היה גיסו של האדמו"ר מויזניץ זצ"ל.

הרב פישר הנהיג את בית המדרש מעל 40 שנה בהתבדלות ממוסדות המדינה, והכולל שהתקיים בביהמ"ד נמנע בכל השנים מלקבל קצבה ממשרד הדתות ומהעיריה. רבני העיר נהגו בו כבוד גדול בגלל התבטלותו כלפי רבנים, אותם כיבד וחיבב מאוד.

המנוח היה בעל תפילה עם רגש מיוחד ובימים הנוראים כשהיה עובר לפני התיבה בכל התפילות, רבים מבני העיר היו באים לשמוע את תפילותיו העריבות. החזיק במנהג לומר את כל היוצרות שנהגו לומר בארבע פרשיות באדר וניסן. בשבתות של בין הזמנים ראשי ישיבת מאור התלמוד הגר"ח זליבנסקי זצ"ל והגר"א קוק היו מגיעים לבית המדרש להתפלל ולשמוע את תפילותיו המיוחדות.

בכל שבת מברכים, כשהיה עובר לפני התיבה, רבים היו באים לשמוע את נגינותיו המיוחדות ל"ברכת החודש". שנים רבות העביר שיעורים שבועיים בכולל "ברכת אלחנן" הקיים בבית המדרש ובראשותו של הרב נתן סטנייצקי. לפני כ-19 שנה עבר אירוע מוחי שהקשה מאוד על תפקודו, אולם היה מתאמץ בכל כוחו להגיע לבית המדרש בימי חול ובשבתות ולעבור לפני התיבה בחגים כמנהגו מימים ימימה.

הותיר אחריו את חתניו הרב חיים פרויינד, ראש כולל ב"נחלת משה" בבני ברק. הרב חיים גרין, בנו של הרב המקובל מבני ברק והרב אברהם בנט מבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר