גָּלָה כָבוֹד מִיִּשְׂרָאֵל אֶל הִלָּקַח אֲרוֹן הָאֱלֹהִים

מרן ראש הישיבה הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל

אבל והלם בעולם היהודי בארץ ובתפוצות, עם היוודע הבשורה הקשה על פטירתו של מנהיג הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שנשא על כתפיו את עול ניווט העולם היהודי (ברוך דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן זצוק"ל בשיחת חיזוק (צילום: קובי חריטן. תמונה ראשית: Yaakov Naumi/Flash90)

אבל כבד בעולם היהודי, בארץ ובתפוצות, עם היוודע דבר הבשורה המרה על פטירתו הבוקר (שלישי) של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זכר צדיק וקדוש לברכה.

"כיכר השבת" יעביר את מסע הלוויה בשידור חי.

כזכור, ביום שני לפני שלושה שבועות אושפז מרן הגראי"ל בבית החולים מעייני הישועה, כדי לעבור טיפול רפואי קצר ומספר בדיקות, יומיים לאחר מכן, בעת הלווית בתו הבכורה הרבנית ברלין שנפטרה בפתאומיות, הוחמר מצבו והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשכל עולם התורה והציבור החרדי נזעק ומתלכד בתפילות ותחינות לרפואתו השלימה של רבן של ישראל, ואלו אכן עזרו כששבוע לאחר מכן הוא שוחרר למחלקה רגילה.

אף שתחילה, בשל השיפור הרפואי המשמעותי, תכננו הרופאים לשחרר את מרן לביתו עם הזמן, הוא הושאר במרכז הרפואי לשם השגחה, וביום רביעי האחרון הוא עבר בהצלחה בדיקה רפואית תחת טשטוש.

אלא שלמחרת חלה החמרה במצבו הרפואי של הגראי"ל, לאחר שהתגלה זיהום בגופו וחומו עלה, ובשל כך הוא הוחזר למחלקת טיפול נמרץ במצב יציב יחסית, הבוקר הידרדר באופן דרמטי מצבו הרפואי לכדי סכנת חיים, וכעת כאמור הגיעה הבשורה הקשה מכל - על פטירתו של מנהיג היהדות החרדית.

מרן זצוק''ל בביתו, בל''ג בעומר האחרון (צילום: שלומי כהן)
מרן זצוק"ל בביתו (צילום: שלומי כהן)
הגדלה

כזכור, מזה כשנה שמרן ראש הישיבה זצוק"ל מובהל מדי פעם אל בית החולים, כשבאחת מפעמים אלו מצבו אף היה חמור ביותר.

לאחר ששוחרר אז לביתו, התרגש העולם היהודי כולו מהשיפור הדרמטי במצבו, ובתקופות החגים שב המון אדם, כבשנים עברו, לבית הגדול ברחוב חזון איש 5 כדי לזכות לברך ולהתברך בברכת חג שמח - בראשם גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, רבנים רבים נוספים ואישי ציבור.

מאז, שב מרן אט אט לתפקוד כמעט רגיל, והעניינים הציבוריים כבדי המשקל חזרו אל שולחנו להכרעה, בציפייה למוצא פיו, בין בהתנהלותם השוטפת של ח"כי 'דגל התורה' ובין בנושאים ציבוריים שונים הקשורים לסמינרים ולשאר מוסדות החינוך.

חלק מבני התורה שבאו להתברך לרגל החג (צילום: כיכר השבת)

תיעוד וידאו יחיד בחודשים האחרונים של מרן ראש הישיבה פורסם ממש ערב אחד מאשפוזיו, מדבריו לכינוס השנתי של ארגון הקירוב 'לב לאחים', וההמונים שצפו בו התרגשו עד מאוד ממילותיו הקצרות והממצות ובעיקר ממראהו בסרטון כפי שנגלה לראשונה לציבור.

תיעוד דבריו האחרונים לציבור (צילום: לב לאחים)

בכל השנה האחרונה, מאות אלפים בכל תפוצות ישראל, ברחבי העולם היהודי ובהיכלי הישיבות, קרעו שערי שמים בתפילות לרפואתו והחלמתו המלאה, אך כאמור כעת נודע כי הבוקר אירע הנורא מכל - ומרן איננו!

אתר "כיכר השבת" יעדכן על מועד ההלוייה ובכל הפרטים הנוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר