עַל הַר-צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם

מתפללים קוננו בבכי בפתחו של הר הבית

מתפללים יהודים רבים הגיעו בכדי לומר קינות מול מקום המקדש. בשערי הר הבית השונים תיעדו הערבים את היהודים כשהם קוראים קינות. המוסלמים זעמו ומהומות התפתחו בהר הבית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתפללים יהודים ליד שערי הר הבית (צילום: מתוך פייסבוק)

מתפללים יהודים רבים הגיעו במהלך צום תשעה באב כדי לקונן על החורבן ליד שערי הר הבית ועוררו את זעמם של המוסלמים שכינו אותם "מתפללים תלמודיים" שבאו לתמוך במתנחלים. במסגרת הערכות המשטרה לאירועי ט' באב , נערכה המשטרה לקליטה מוגברת של מבקרים ויהודים בהר הבית ובעיר העתיקה.

בהר הבית היו בשעות הבוקר מהומות בין המוסלמים למשטרה שליוותה קבוצות יהודים שעלו להר בניגוד לדעת גדולי ישראל. על פי הודעת המשטרה עד כה ביקרו בשטח ההר 304 מבקרים. במהלך הביקורים עוכבו 7 יהודים שהפרו את כללי הביקור בהר.

כמו כן, עם צאתה של הקבוצה האחרונה משטח ההר עכבו השוטרים שניים שהפרו הכללים. תוך כדי עיכובם והוצאתם מההר החלה התגודדות של מוסלמים וקריאת קריאות גנאי לעבר השוטרים. השוטרים הרחיקו והדפו המוסלמים וליוו הקבוצה עד לסיום הביקור וצאתם משטח ההר. הר הבית נסגר בשעה היעודה.

הפלסטינים טוענים כי פינו שלושה פצועים מהר הבית בשל התנהלות השוטרים, אך גורמים במשטרה טוענים כי מדובר במתפרעים שנמלטו מהמעצר באמצעות ביום פציעה.

מהמשטרה נמסר כי היא ערוכה במקום בכוחות מתוגברים ותפעל בהתאם לסטטוס קוו בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר