ההורים המתעללים

כתב אישום מזעזע: מכות, נשיכות, חניקות ומגהץ חם

מכתב האישום עולה תמונה קשה מאד של התעללות ארוכת שנים וסדיסטית במיוחד של ההורים כלפי הילדים | הכאה באמצעות מגהץ חם, חגורה, חניקת הילדים, הטחת ראשם בקיר ועוד (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האב בעת המעצר (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום שישי האחרון כתב אישום מחריד במיוחד נגד זוג הורים חרדים, תושבי התיישבות מבודדת בגוש עציון, בגין עבירות חמורות במיוחד של התעללות בילדים.

לפי כתב האישום, האם ד' הכתה את ילדיו מנישואיו הקודמים של בעלה מ' במשך שש שנים מאז נישואיהם – החל מהתקופה שהמשפחה התגוררה ברוסיה ועד החודש שעבר. בין היתר, האם תקפה לכאורה את הילדים באמצעות סטירות ונשיכות בסנטר ובאף, וכן הכתה באמצעות חגורה וכף לנעליים העשויה מברזל. הבעל נאשם כי ידע על המעשים, אך לא דיווח על כך, וכן בתקיפה.

בסעיף הראשון לכתב האישום מתואר כי ד' הכתה את ילדיה החורגים ב' וי' בכמה הזדמנויות. באחד המקרים, נטען, הכתה את י', בן 13, מכיוון שלא גיהץ בגדים לשביעות רצונה, סטרה לו וקירבה את המגהץ החם לראשו. במקרה אחר, לפני כשש שנים, כשעוד גרו ברוסיה וי' היה בן 8, הטיחה ד' את ראשו בשולחן משום שסירב לאכול דייסה.

האירועים הקשים התרחשו עד לפני כמה שבועות. בכתב האישום מתואר כי בחודש יולי האחרון, חנקה ד' את ב' בן ה-12, משום שלא שטף כהלכה את רצפת הבית. לאחר שחנקה אותו בצווארו עד שהרגיש מסוחרר היא הטיחה את ראשו בדלת. במקרה אחר משכה את אוזניו ובמקרה נוסף נשכה את אפו. בגין מעשים אלו היא מואשמת בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין על ידי אחראי וגרימת חבלה.

האב נישא לד' בשנת 2009 לאחר מותה של אשתו הראשונה בנסיבות טרגיות. לבני הזוג שני ילדים משותפים, ולד' יש ילדה נוספת. לפי כתב האישום הוא שוחח על המעשים עם אשתו, אך לא מנע ממנה לבצע אותם ואף לא דיווח על כך לרשויות. הוא אף מואשם כי בעת האחרונה תקף אף הוא את ילדיו מנישואיו הקודמים באמצעות חגורה. בגין מעשים אלו הוא מואשם בעבירות של הפרת חובת דיווח בידי אחראי על קטין ותקיפת קטין על ידי אחראי.

עורכי הדין ליאור כהנא ואנה בריל, שמייצגים את ההורים מטעם הסניגוריה הציבורית, הדגישו כי לשניים עבר נקי. "מדובר בהורים ללא עבר פלילי ושמעולם לא היו חשדות נגדם. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט", אמרו.

במקביל להגשת כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים הגישה הפרקליטות בקשה למעצרה עד תום ההליכים של ד', ולהארכת התנאים המגבילים שבהם שוהה מ'. השופט אריה רומנוב דחה את ההכרעה בבקשה נגד השניים עד לקבלת תסקיר שירות מבחן בעניינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר