רגע לפני החופש

הסוף לרשתות הדייגים בחופי צפון הארץ. הפיצוי: 16 מיליון

היסטוריה בצפון: הושגו הסכמות עם הדייגים בחופים השונים, שיאפשרו הקטנה משמעותית בהיקף הדיג ויצמצמו את הפגיעה בים התיכון. הפיצוי השמנמן - שישה עשר מיליון ש"ח (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ספינת דיג. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

הדייגים באיזור הצפון הגיעו לסיכום עם משרד החקלאות לפיו ייפסק הדיג באמצעות רשתות, כדי להקטין את הפגיעה בדגה. כמו כן, הדיגים הסכימו להשבית ולגרוט את ספינותיהם, והכל - תמורת פיצוי מהמדינה בסך 16 מיליון שקל.

רשות הטבע והגנים וגופים נוספים טענו שוב ושוב בשנים האחרונות, כי אחת הסיבות המרכזיות לפגיעה בדגה בים התיכון היא ספינת המכמורת המצויה כל כך, באמצעותה מתבצע הדיג ברשתות. אלו הן ספינות דיג שגוררות אחריהן רשתות ענקיות הלוכדות כל מה שנקרה בדרכן, ופעמים רבות הרשתות גורמות לפגיעה בבתי הגידול של הדגים כי הן "חורשות" את קרקעית הים.

כל הניסיונות שנעשו לקדם שינויי חקיקה ותקנות שיביאו להגבלת השימוש בספינות המכמורת, נכשלו בגלל התנגדות הדייגים, ורק בשבוע שעבר - כך מדווח בידיעות אחרונות - הושג סיכום עקרוני בין הצדדים ולפיו 8 ספינות הדיג שפועלות באזור הצפון יושבתו וייאסר לחלוטין דיג מכמורת באזור הצפון, בו יש ריכוז די גדול של בתי גידול סלעיים שעלולים להיפגע מהרשתות.

עוד הסכמה שהושגה, היא שהדיג יוגבל, מעתלית וצפונה, אך עדיין יש ויכוח בניסיון להרחיב את השטח. בנוסף ישנה הסכמה עקרונית כי תהיה מגבלה על עומק המים בו ניתן יהיה לדוג במרכז ובדרום ויהיו תקופות שאסורות בדיג בעונת הרבייה.

כאמור, התמורה לגריטת הספינות - 16 מליון שקל שישולשלו לכיסי הדייגים על ידי משרדי האוצר והגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר