'מנינגוקוק' בעיר התורה והחסידות

בהלה בבני ברק: 5 ילדים נדבקו בחיידק אלים בתוך חודשיים

האם חיידק אלים תוקף את ילדי בני ברק? בתוך כחודשיים, אושפזו חמישה ילדים, בעקבות חיידק אלים. אחד התינוקות במצב קשה. משרד הבריאות: לא רואים קשר בין המקרים אבל אין לנו הסבר (בריאות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

בהלה נרשמת בימים אלו בעיר בני ברק בעקבות הדיווחים על חמישה ילדים שנדבקו בחיידק אלים. על פי הדיווח בעיתון "ישראל היום" תינוק מאושפז במצב קשה, מאז סוף השבוע, בבית החולים "שניידר", כשהוא מונשם ומורדם זאת לאחר שאובחן כי נדבק בחיידק המנינגוקוק, המכונה "החיידק האלים‭".

בעיתון מדווח כי קרובת משפחתו של התינוק אושפזה אף היא לפני חודש לאחר שנדבקה בחיידק דומה. בשבעת השבועות האחרונים דווח על עוד שלושה מקרים של תינוקות ופעוטות מעיר התורה והחסידות שנדבקו במנינגוקוק וסבלו מדלקת קרום המוח.

במשרד הבריאות קוראים בעקבות כך לבתי החולים להגביר ערנות על מנת לתת טיפול מהיר ולדווח על מקרים נוספים של הידבקות בחיידק אולם מציינים כי מדובר בזנים שונים של הנגיף ולפיכך "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים‭."‬

יציוין כי בכל אחד ממקרי התחלואה ראיינו את החולה ובני משפחתו ונתנו טיפול אנטיביוטי מונע לכל מי שבא איתו במגע. "אנחנו לא יכולים להוכיח שחולה אחד נדבק מהשני", אומרים במשרד הבריאות ומציינים כי אין להם הסבר להצטברות הזו של המקרים.

המקרה הראשון התגלה לפני כחודשיים כשפעוט בן כמעט שנתיים מחסידות צאנז אושפז בביה"ח מעייני הישועה בשל דלקת קרום המוח. בבדיקה התברר שהוא סובל מזיהום מחיידק מנינגוקוק מסוג ‭ .B‬הוא אושפז בטיפול נמרץ בביה"ח שניידר ולאחר מכן החלים. בשל היותו של החיידק מידבק, לבני משפחתו של הפעוט ולילדי המשפחתון שבו הוא שוהה ניתן טיפול אנטיביוטי מונע.

שבועיים וחצי לאחר מכן אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר ילד בן 6 בן לחסידות סאטמר במצב קשה גם הוא עם דלקת קרום המוח בעקבות מנינגוקוק. למחרת אושפז ילד כבן 6 מבני ברק, גם הוא עם דלקת קרום המוח בשל מנינגוקוק.

וכעת, בשבוע האחרון, מצטרפים לכך שני המקרים האחרונים של התינוק בן חצי השנה וקרובת משפחתו בת עשרת החודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר