תרגיל חדירת מחבלים

"פעל", נאמר ללוחמים, שפרצו לישוב. צפו

התרחיש הגרוע מכל, בעיני בכירי מערכת הביטחון בישראל, הוא חדירת מחבלים לישוב בגבול עזה וביצוע מסע רצח בתושביו. יחידת עילית הוזנקה לתרגיל פתע. צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התרגיל המורכב (צילום: דו"צ)

האות המסמן את היציאה לפשיטה, ניתן ביום רביעי שעבר עם אור ראשון. התרחיש המסויט שניתן ללוט"ר, היחידה ללוחמה בטרור של צה"ל, היה מורכב למדי, וכלל התמודדות עם חוליית מחבלים המונה למעלה מ־20 איש החמושים בכלי נשק וברימונים, שהצליחה לחדור דרך מנהרה ליישוב בגבול הרצועה וחדרה לבתי אזרחים למסע רצח.

תרגיל הפתע שנערך ללוחמי יחידת העילית, הוא חלק מלקחי מבצע צוק איתן, אז הבינו בצה"ל וביישובי עוטף עזה כי יש לתרגל התמודדות מול האיום המרכזי כיום על הישובים: חדירת מחבלים דרך מנהרה.

הלוחמים קיבלו שורת תרחישים שלפיהם המחבלים חדרו לבתי התושבים ולמבני ציבור. את המחבלים דימו חיילי צה"ל שהפעילו פירוטכניקה והשמיעו קולות נפץ עזים. התרגיל דימה גם פינוי פצועים, אזרחים וחיילים, תחת אש, וגם תושבים וצוותי חירום השתתפו בו. "המוכנות שלנו צריכה להיות במיטבה על מנת שנוכל להגיב בצורה טובה בזמן אמת", אמר חג'בי, קצין הביטחון של המועצה.

הישוב איבים שבמועצת שער הנגב, הוא ש נבחר בתרגיל לדמות את חדירת המחבלים אליו. את התרגיל מצידו, הובילו קצין הביטחון של המועצה האזורית שער הנגב ורכז הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר