שוחרר בעסקת שליט

מחבל לשעבר נתפס ברעננה. "זו אדמה שלנו", הצהיר בהתרסה

המשטרה איתרה 8 שב"חים, תושבי השטחים, ברעננה. כשנבדקה זהותם, התברר כי אחד מהם הוא מחבל לשעבר ששוחרר בעסקת שליט. "זו אדמה שלנו", אמר המחבל שנתפס (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כמה ממשוחררי עסקת שליט (צילום: פלאש 90)

משטרת ישראל במרחב השרון עצרה היום (שני) שמונה שוהים בלתי חוקיים ליד שכונת נווה זמר שבעיר רעננה. זוהי שגרת הפעילות של השוטרים ברחבי הארץ, דבר יום ביומו.

הפעם, ציפתה להם הפתעה: כשהם בדקו את זהותם של העצורים שתחת אחריותם, התברר כי אחד מהם, קואריק הנדאוי, הוא אסיר לשעבר ששוחרר לפני כחמש שנים במסגרת 'עסקת שליט'.

לאחר תפיסתו אמר המחבל בחקירתו כי "ישראל זו אדמה שלנו, מתי שאנחנו רוצים – אנחנו נכנסים. עם כל הכבוד, זו אדמה שלנו. אתם הראשונים שאומרים שצריך אישור".

כזכור, בעסקת שליט שיצאה לפועל בשנת 2011, שוחררו בתמורתו להחזרתו של גלעד שליט משבי החמאס - 1027 אסירים ביטחוניים, בשתי פעימות.

לפני כשנתיים, בעת מבצע 'שובו אחים' לאיתור שלושת הנערים החטופים בגזרת חברון, נעצרו כל משוחררי עסקת שליט ששהו ביהודה ושומרון, וששה מהם הוחזרו לבית הכלא לרצות את עונשם המקורי, מאחר ונקבע כי הפרו את תנאי שחרורם.

מאז העסקה, רבים מהמחבלים ששוחררו שבו לפעילות טרור נגד ישראל - כשהבולט שבהם הוא יחיא סנוואר שמנהיג את הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, לצד מוחמד דף - ושבעה יהודים לפחות כבר נרצחו על ידי כמה מהמחבלים הללו: ברוך מזרחי; גלעד שאער; נפתלי פרנקל; איל יפרח; דני גונן; מלאכי רוזנפלד ומיכאל מרק - הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר