צאו לטיול בדרום

נווה המדבר הגדול בארץ - עין גדי

בדרום הארץ ישנם נופים מרתקים שלא תמצאו באף מקום אחר. השילוב של נופי המדבר וההרים יחד עם הנחלים ופלגי המים יוצרים מראה מיוחד. כיכר השבת ורשות הטבע והגנים בפרויקט עבור בין הזמנים (טיולים)

מעיינות ומפלים למרגלות צוקים. עין גדי (צילום: דורון ניסים)

בין הזמנים הוא זמן לכל המשפחה לארוז וליסוע, לטייל בנופי הארץ לכל אורכה ורוחבה. הטבע, הנופים, השלווה והאוויר הצח בשילוב עם הגיבוש המשפחתי הם הדרך הנכונה לחוות חופשה כמו שצריך.

השאלה שמעסיקה את כולנו היא: אבל לאן ליסוע? איפה לא היינו ואיפה נהיה? בשביל זה אנחנו כאן. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בפרוייקט מיוחד של כל הפארקים, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע שמתאימים לכל המשפחה.

בכל איזור ואיזור תמצאו מסלולי טיולים מסודרים ובטיחותיים, שחשובים כדי לקבל את החוויה המהנה ביותר. הפעם בחרנו עבורכם את הנוף המדברי המיוחד, אבל עם מה שאנחנו אוהבים בעולם בטיול: מים, מים ומים.

שמורת טבע עין גדי

מה קורה שם? נווה המדבר הגדול בארץ, עם מעיינות, פלגי מים ומפלים. יחד עם בית כנסת עתיק וחוויה היסטורית. בקיצור: כל מה שצריך במקום אחד.

איך מגיעים? על כביש 90 (ים המלח) כקילומטר אחד צפונית לקיבוץ עין גדי.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, ראשון עד חמישי, 8:00-17:00.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 29 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 15 ש"ח. הנחות לסטודנטים. תשלום שונה לכניסה לבית הכנסת העתיק בלבד: מבוגר - 15 ש"ח, ילד - 7 ש"ח. הנחות לסטודנטים ואזרחים ותיקים.

שירותים ונגישות: בכניסה הראשית לאתר תמצאו חניה, בתי שימוש ותחנת שירות למטייל ומזנון. ליד בית הכנסת העתיק ישנן בנוסף גם פינות פיקניק. בחלק מהמסלולים ישנם שבילים מונגשים לבעלי מוגבלויות

אז מה עושים? מגוון מסלולים, רק תבחרו. מפל דוד, נחל ערוגות שמוביל אל המפל הנסתר, מעיין עין גדי. פרט לכך ישנם גם שרידי יישוב קדום בעין גדי - תל גורן, שבילים תלולים למיטיבי לכת, ונקודת תצפית - הקניון היבש, לאוהבי אתגרים.וכמובן בית הכנסת העתיק. עקב אפשרויות הטיולים הרבות, כדאי לתכנן מראש.

הערה חשובה: במשך עונת הקיץ, יש להתעדכן בשמורה האם ניתן לטייל במסלולי מעלות השמורה: מעלה ישי, מעלה עין גדי, מעלה בני המושבים, מעלה איסיים ומעלה צרויה.

אווירה תנכי"ת ב19 מילים: עין גדי מוזכרת במקרא כמה פעמים. היא אחת מערי שבט יהודה במדבר, וכאן הסתתר דוד כשברח מפני שאול המלך.

מומחים לטבע: השמורה היא ביתו של עדר היעלים מן הגדולים בארץ. שפע המים מאפשר את קיומן של צפרדע הנחלים, סרטן הנחלים ועוד. למיטיבי ראייה: הנמלה אורגת האשלים הבונה מושבות קינון בסלעים לאורך הערוגות. בכל המתחם ישנה צמחייה פורה: עצי פרי, ושרכים.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת הטבע עין גדי תוכלו להיות ביום בלבד. אבל אל חשש, רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

איך מתקשרים? טלפון: 08-6584285 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר