התבטאות מפתיעה

ח"כ מיקי זוהר: "דווקא יהודים בורחים מהיהדות שלהם, מהשבת"

גם חברת הכנסת מ'המחנה הציוני', מיכל בירן, השתתפה בהתכנסות הבלתי-שגרתית, והצהירה כי השבת הישראלית - במתכונתה הנוכחית - שלילית ביותר בעיניה (אקטואליה, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
נרות שבת (צילום: Nati Shohat/Flash90)

באירוע שערכה 'הקואליציה לשבת שוויון' בליל תשעה באב האחרון, בו השתתפו מנכ"ל המשרד לענייני דת, עודד פלוס, אנשי עסקים ופעילים חברתיים - נשא דברים ח"כ מיקי זוהר, רכז הקואליציה בוועדת הכספים, שאמר: "אני מאמין כי כל יהודי צריך להכיר ביהדותו, אך לצערי הרב ישנם יהודים שבורחים מהיהדות שלהם. היהדות היא ברכה גדולה לכל מי שזוכה בה, לא בכדי העם היהודי הביא לעולם כל כך הרבה חדשנויות. מי המציא את הרעיון של שבת כיום מנוחה סוציאלי? אנחנו היהודים. עם זאת, בעוד הקהילות המוסלמיות והנוצריות בעולם שומרות על יום המנוחה שלהן, דווקא אנחנו שהנחלנו לעולם את יום המנוחה - מפנים לשבת עורף".

מיקי זוהר חשף מה קרה מאחורי הקלעים, סביב הגשת הצעת החוק שלו בנושא הרגיש: "ההצעה עוררה סערה ציבורית של ממש. הכל התחיל כאשר נציגי 'שבת שוויון' פנו אלי עם הצעת חוק מעניינת ואמרו לי: 'שמענו שאתה מחובר למסורת העם היהודי. יש לנו הצעה לחוק בשבילך'. קראתי את הצעת החוק, והבנתי שהמשמעות היא לא לאפשר פתיחת עסקים בשבת, והגשתי את החוק. כאשר הגיע היום בו החוק היה אמור להגיע לשולחן ועדת השרים לענייני חקיקה, התקשרו אלי נציגי הנהלת הוועדה והודיעו לי מראש: החוק שלך לא יעבור".

"מכאן החל המאבק שלי למען חוק יום המנוחה גם מול חלקים מהמפלגה שלי", הוסיף ח"כ זוהר בגילוי לב. "לבסוף החוק עבר, אבל זו רק היתה ההתחלה, כי מכאן נוצר רעש תקשורתי עצום שממנו גם אני הופתעתי. לא ציפיתי לכאלה היקפים של חשיפה. במובנים מסוימים הפכתי לנציג 'שומרי השבת', ועבור אחרים ל'אויב המדינה'. לאחר הגל הציבורי, הבנתי את גודל המורכבות של הנושא, כשמצד אחד ישנם כוחות כלכליים חזקים הפועלים כדי להפיל את החוק, ומצד שני ישנם רבים מהעם שלא מבינים את החשיבות של סגירת המסחר בשבת, כי הם מסתכלים על הנושא רק מהזוית הצרכנית והפרטית שלהם. אבל יש גם את הציבור הגדול, דתיים וחילוניים כאחד, שתומכים בהצעת החוק ורוצים לראות את השבת כיום מנוחה לאומי".

זוהר הוסיף והצהיר: "הדרך היחידה להצדיק את קיומנו בישראל - היא בזכות היהדות. לכן עלינו להגן על ישראל ועל הערכים היהודיים שבה, ואני רואה כשליחות את שמירת הצביון היהודי בישראל. אם החרדים יתמכו בהצעה החדשה, השבת תהפוך ליום מנוחה אמיתי לכל עם ישראל".

חברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני), שנטלה חלק בהתכנסות הבלתי-שגרתית, אמרה כי "עם ישראל, לצערי, צועד בדרך הבטוחה לעבר מלחמת אחים, כאשר התוצאה שלה הפעם תהיה חורבן המפעל הציוני. יש הרבה שסעים בחברה הישראלית, ועלינו לשאול את עצמנו איך אנחנו מתכוונים לחיות בשלום יחד?".

היא הוסיפה ואמרה, כי "כדי לפתור את סוגיית המסחר בשבת נדרשים תשלומי מחיר קשים לשני הצדדים: לחילונים סגירת המסחר בשבת הוא ויתור מאוד קשה. מהצד השני, אני בטוחה שלרבים מהדתיים גם יהיה קשה. המחיר הכבד הוא משני הצדדים. המטרה היא, לקחת את כל החוטים שנפרמו, ובמקום שכל אחד יפליג למחוזות רחוקים - לרקום את כולם חזרה אל הציונות והישראליות, למארג חיים מושתל שיאפשר לנו לחיות ביחד גם אם אנחנו לא מסכימים. אני מרגישה שאנחנו במלחמה על דמותה של המדינה, ואני קוראת לכם לא לשבת בצד במאבק הזה, אי אפשר לתת לקיצוניים לשלוט בשיח הזה", היא סיימה את דבריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר