סנואודן: השמועות על מותי היו מוגזמות מידי

המדליף האמריקאי נעלם מהרשת לפני עשרה ימים ושמועות עקשניות טענו כי נרצח בידי האמריקאים כדי למנוע פרסומים מביכים נוספים. היום הוא חזר לפעילות מבלי להסביר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

אחרי עשרה ימים של שתיקה בחשבון הטוויטר הפופולארי שלו ושמועות על מותו וחשש שחוסל ברוסיה המדליף המפורסם בעולם, אדוארד סנואודן, מגיב היום בחשבונו ואומר: "השמועות המוקדמות על מותי היו מוגזמות בעליל".

כזכור, הודעת טוויטר מסתורית ומקודדת עוררה חשש שסנואודן עובד ה-CIA לשעבר, שברח למוסקבה לאחר שהדליף מסמכים סודיים ביותר בשנת 2013 הוצא להורג ברוסיה. מעריציו הרבים של סנואודן טענו כי לאחר ששלח שתי הודעות נסתרות בחשבון הטוויטר שלו אחריו עוקבים יותר מ-2 מיליון ורבע בני אדם ביום רביעי. 'הגיע זמן' והודעה שנייה המכילה 64 תווים מקודדים שפשרם לא ברור.

"אנא צור איתי קשר שוב בצורה מאובטחת', כתב סנודאון, ובהודעה אחרת כתב,'הגיע הזמן'. 'הקונספירציה' של אנשיו אומרת, שהקוד עשוי להיות מפתח קובץ מוצפן הממוען לעיתונאי שעבד איתו בעבר או קוד של תיק אותו הוא ניסה להעביר לידיו של עיתונאי. באופן מוזר נמחקו יומיים לאחר מכן הודעות הטוויטר ששלח ומאז הוא לא נשמע עד היום.

לפי חלק מהתיאוריות שעלו השלטונות הרוסים ניסו למנוע פרסום מידע ממשי כפי שהבטיח לאחרונה סנואודן, והם עצרו אותו או הביאו למותו של אחד ממבקשי המקלט המפורסמים בעולם.

"אחדים אמרו שהקוד היה הודעה שנשלחת החוצה באופן אוטומטי, כאשר בעל החשבון אינו נשמע לאחר פרק זמן מסוים, וזה מלמד על מותו של סנודן", מספר ה"דיילי אקספרס". חברו של סנואודן גלן גרינוולד טען כי המדליף בסדר גמור, מה שכנראה מתברר כנכון. מדוע נעלם סנואודן ל-10 ימים? על זה עדיין לא ענה המדליף המפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר