צפו בווידאו

השר ליצמן מכחיש: "איש לא איים עליי, הכול שטויות"

בשל גל השמועות על "איומים" כלפי שר הבריאות יעקב ליצמן בפרשת הרפורמה ברפואה הפרטית, הוא התיישב היום מול המצלמות והכחיש באופן גורף את הדברים | צפו בווידאו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר הבריאות, היום (צילום: מתוך youtube; תמונה: דנה קופל, ynet)

בישיבת הוועדה הציבורית לבחינת ענף הביטוח שהתכנסה הבוקר (שני), השתתף גם שר הבריאות, יעקב ליצמן שבפתח דבריו התייחס לפרסומים בתקשורת כי ההיטל על ביטוחי הבריאות בוטל בעקבות לחץ מצד חברות הביטוח. "קראתי הבוקר את כלי התקשורת בהן טענות כי חברות הביטוח איומו עלי דרך העיתונות החרדית בנושא ביטוחי הבריאות. הכל שטויות, איש לא איים עלי", אמר השר.

בהתייחס לטענה כי התוספת התקציבי לסל התרופות קטנה יותר משפורסם, אמר ליצמן: "אני לא מושפע לא מלחצים ולא מאיומים. נכון שרציתי להצביע נגד התקציב אבל הנושא הרבה יותר מורכב מזה. יש צרכי מערכת בסיסים שלא קיבלתי מענה בנוגע אליהם, השקעה בבתי חולים, מיטות, תקנים ועוד. רק לאחר שאיימתי כי אצביע נגד תקציב המדינה התיישרו מול הבקשה שלי. כאשר תקציב סל התרופות היה 300 מיליון שקל במשך 10 שנים זה היה בסדר והתקשורת שתקה. אבל פתאום, כשיש 500 מיליון שקל או לדעת גורמים בתקשורת רק 460 מיליון, זה מעט מידי... תנו לי להרגיע אתכם - התוספת היא 500 מיליון שקל ולא פחות מכך".

ליצמן גם גילה מה קרה, לדבריו, מאחורי הקלעים בליל המו"מ עם האוצר על תקציב המדינה: "יומיים לפני אישור התקציב ראש הממשלה שלח את המנכ"ל שלו, אלי גרונר ואת היועץ הכלכלי שלו, אבי שמחון, על מנת שננהל משא ומתן סביב סוגיית הביטוח הסיעודי. לאחר מכן בישיבת הממשלה הנגידה קרנית פלוג הציגה את עמדתה ואמרה במפורש שהיא תומכת בהעברת הסכום שדרשתי. נכון לעכשיו, ביטוח הסיעוד הוא חלק מההסכם הקואליציוני, ואני סמוך ובטוח שראש הממשלה יקיים את ההבטחה שלו. ככל הנראה, נקים בקרוב צוות לבחינת הסוגיה. אין שום סיבה שבעולם לגזול כסף מהילדים שלנו, האחריות הסיעודית צריכה להיות על כתפי הממשלה ולא על כתפי הילדים שלנו. סוגיית הסיעוד הממלכתי צריכה לעבור לאחריות קופות החולים, ולהיות מיושמת באמצעות אשפוז בקהילה, ובאמצעות תוספת שעות סיעוד".

"אני אלך על זה למלחמת עולם. אני לא יודע איך זה יסתיים. לא ויתרתי על סיעוד. יהיה סיעוד, אבל אני לא יודע באיזה פורמט", סיים ליצמן את דבריו הישירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר