דרום אפריקה

עשר שנות מאסר לחוטפת התינוקת מאמה

זפאני, נחטפה מצד מיטתה של אמה בגיל 3 ימים בשנת 1997. משפחתה מצאה אותה לפני כשנה והיום פסק בית המשפט בקייפטאון לחוטפת מאסר של עשר שנים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התינוקת עם אמה לפני שנחטפה (באדיבות המשפחה)

עשר שנות מאסר נגזרו בבית המשפט בעיר קייפטאון שבדרום אפריקה על אישה בת 51, שחטפה תינוקת מבית החולים בשנת 1997 וגידלה אותה כבתה במשך 17 שנה – עד שהתגלתה זהותה האמיתית. בית המשפט אסר לחשוף את זהותה של החוטפת ושל הילדה, והיא מכונה בשם שהעניקו לה הוריה הביולוגיים – זפאני.

הסיפור הסעיר את דרום אפריקה ועורר סערה גדולה, כאשר תלמידים בבית הספר התיכון שבה למדה זפאני הבחינו בתלמידה חדשה שדומה לה באופן חריג. אותה התלמידה העלתה את הנושא בפני הוריה - מורן וסלסט נורס, וכשאלה פגשו את זפאני מיד הבינו שייתכן שמדובר בבתם האבודה, שנחטפה מצד מיטתה של סלסט בבית החולים שלושה ימים לאחר הלידה.

ואכן לאחר בדיקות מתאימות התברר כי זפאני היא אכן ביתם של הזוג נורס. התביעה בדרום אפריקה מסרה כי האישה שחטפה את זפאני הונתה את הרשויות כשרשמה את הילדה כבתה בשנת 2003, תחת תאריך לידה מזויף דבר שלא ברור כיצד נעשה.

באופן מפתיע, על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים זפאני לא מעוניינת לקיים קשר עם הוריה הביולוגיים, והיא רואה בחוטפת שלה כאמה. גם לאחר מתן גזר הדין, היא החליטה להמשיך ולגור עם בעלה של החוטפת, שעד לפני זמן לא רב הייתה בטוחה כי זהו אביה הביולוגי.

סיפורה של משפח נורס מזכיר בדברים רבים את חטיפת ילדי תימן והמורכבות של הסיפור של זפאני מסביר עד כמה הנושא יכול להסתבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר