היכן שהח"כים החרדים נכשלו

יאיר לפיד התגייס לעזרת הישיבה החרדית: "ערבות הדדית"

דווקא ח"כ יאיר לפיד, הסדין האדום של המגזר החרדי, נרתם לסייע לישיבה חרדית שנאלצה להתפנות ממקומה בעיר חדרה. "רוצים לחזק את ידיך ולהודות לך על מאמציך" הודו בישיבה בלבביות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

גם כשהיו חברי הכנסת החרדים באופוזיציה, הם דאגו ופעלו למען עולם התורה והישיבות, וכמובן כעת כאשר הם יושבים לצד שולחן הממשלה והינם חלק מרכזי בקואליציה. לכן, מפתיע כי ישיבה חרדית מפורסמת נזקקה דווקא לחסדיו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שנחלץ לסייע לה לאחר שנתקלה בקשיים - דווקא כשהוא בספסלי האופוזיציה.

הפרשה החלה לפני מספר שנים, כאשר הנהלת ישיבת "דרכי הלל" בנשיאותו של הגאון רבי יעקב יעקב אדלשטיין ובראשות ראש הישיבה הרב אריה סילבר, נאלצו לעזוב את מושב שדי חמד ולהעתיק את מקום לימודם עם עשרות הבחורים בערים השונות עד למציאת מקום קבע לישיבתם.

לפני כשלוש שנים, שכרה הישיבה מבנה בעיר חדרה וחזרה לפרוח ולשגשג, כשבחורים רבים התדפקו על דלתותיה. אולם לאחר חודשים ספורים, כשנדמה היה שהגיעו למנוחה ולנחלה, פתחה עיריית חדרה במאבק נגד הישיבה בבקשה לפנות את המבנה. המאבק הגיע עד לשולחנו של בית המשפט, שלאחר מספר דיונים פסק שהמועד האחרון לפינוי הישיבה הוא יא' אב (היום).

הנהלת הישיבה פנתה לחברי המועצה החרדים בעיר, הרב בנצי נורדמן מיהדות התורה ובועז ביטון מש"ס ואף לחברי הכנסת משה גפני ויצחק כהן שהפעילו את השפעתם וכוחם הפוליטי אל מול העירייה - אולם ללא הצלחה.

בימים האחרונים, בצר להם, פנו גורמים מהישיבה לח"כ יאיר לפיד וניסו את מזלם, זאת עקב העובדה שראש העירייה הינו חבר מפלגת יש עתיד. ההנהלה שיגרה אל לפיד מכתב מפורט על מאבק העירייה והחלטת בית המשפט, וביקשה את התערבותו על מנת להציל ברגע האחרון את גורל הישיבה הקדושה.

בהנהלת הישיבה הופתעו לגלות שמיד עם קבלת המכתב נרתם לפיד בכל כוחו והפעיל את השפעתו על ראש העיר צביקה גנדלמן - שאף הוא כאמור חבר ביש עתיד - והגורמים הנוספים, שמנסים כעת לדאוג באופן זמני למקום חלופי עבור הישיבה.

אחד מרבני הישיבה סיפר ל'כיכר השבת': "היה זה מדהים להיווכח כי בסוף לכולם יש לב חם ואוהב לבחורי ישיבה, ובראיה ציבורית לפיד ממש נרתם ועוקב מקרוב כדי לראות שאכן יבוא הכל על מקומו בשלום".

"אנחנו רוצים לחזק את ידיך ולהודות לך על מאמציך" נכתב במכתב התודה שנשלח ללפיד מהנהלת הישיבה.

מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "ערך הערבות ההדדית הוא אחד מהנדבכים המרכזיים של ח"כ לפיד. לפיד מסייע למי שנזקק לעזרה בלי קשר להיותו חילוני, חרדי או דתי אלא מהיותו אזרח במדינת ישראל שפונה לעזרה. בימים אלו, בתום ט באב, מתחדדת המשמעות של העזרה ההדדית והושטת היד לכל מי שזקוק לכך בחברה הישראלית כחלק מהיכולת שלנו לפעול יחד אחד למען השני ולחזק את האחדות במקום את הפילוג, לפיד ימשיך ויעזור לכל אדם הצריך עזרה באשר הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר