מחקר חדש

האם תאורת הסמרטפון פוגעת בשינה?

הדעה הרווחת עד עתה הייתה שמסכי הסמרטפונים פוגעים בשינה וגורמים לאי הפרשת הורמונים במוח. הנושא העסיק גם את היצרנים אך האם אכן מדובר בתופעה אמיתית? (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

במשך שנים הזהירו רופאים מפני שימוש במכשירי סמארטפון וטאבלטים במיטה מעבר לעניין הקרינה שנותר שנוי במחלוקת, טענו הרופאים כי התאורה מהמסך פוגעת בשחרור ההורמונים בעת השינה ובעצם פוגעת בגוף.

המחקרים המדוברים תפסו כל כך עד שענקית הטכנולוגיה אפל החליטה לשלב במערכת ההפעלה iOS 9 - פיצ'ר מובנה בשם Night Shift המשנה את גווני התאורה בשעות החשכה על מנת לצמצם לכאורה את הפגיעה הבריאותית, התכונה החדש משנה את גוון תצוגת האייפון לצהבהב שעל פי המחקרים אמור למנוע את הבעיה.

אך כעת מתברר כי הבהלה ככל הנראה הייתה מוגזמת. מחקר חדש שנערך באוניברסיטה שבדית וכלל 14 נבדקים, גילה השפעות מינוריות בלבד לשימוש בסמארטפון בסמוך לשעות השינה. ככל שהנחקרים נחשפו לאורך היום לכמות אור שמש גדולה יותר, כך מחזורי השינה שלהם התאזנו – ותאורת המסך לא הצליחה לשבש את השינה שלהם.

לאור תוצאות המחקר, ממליצים החוקרים על חשיפה מדודה לאור השמש לאורך היום, בין השאר באמצעות הקפדה על תאורה טבעית רבה ככל האפשר במקומות עבודה.

כאמור, גם אם מותר להשתמש בסמרטפון לפני השינה מבחינת התאורה עדיין אין זה אומר שמבחינות אחרות מומלץ לקרב את המכשיר לגופכם ובכל מקרה עדיף להרחיק אותו מהגוף כאשר אין צורך בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר