רכב שטח חדשני וייחודי ל...ילדים

גילי כהן, מתכנן כלי רכב החליט לבנות עבור ילדיו טרקטורון מותאם לילדים. מדובר בטרקטורון מהיר עם מנוע חשמלי ותג מחיר של עד 20 אלף דולר (חדשות רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדמיה של הדגם החדש (מתוך ynet)

אופניים חשמליים זה פאסה. רכב שטח מקצועי המיועד לילדים בגילאי 8-13, נמצא בשלבי פיתוח אחרונים במפעל תומקאר שבגבעת השלושה עם תאריך יעד להשקה בעוד כשנה - כך דווח ב-ynet.

מי שאחראי לרעיון שיש שיגדירו אותו כמופרע הוא גילי כהן מרמות השבים שהיה בעברו נהג מרוצים בולט ומצליח וכיום עוסק בתכנון כלי נשק סודיים עבור הצבא. כהן החליט לבנות את הטרקטורון עבור בניו התאומים

"כשהילדים היו קטנים הם נסעו על טרקטורון חשמלי שמתאים לגיל ארבע. לאט לאט הם התחילו לנסוע מהר יותר אבל היום הם כבר בני שבע והטרקטורון קטן להם. חשבתי לקנות להם טרקטורון גדול יותר או אופנוע אבל זה מסוכן וכל פעם שהם נוסעים על הטרקטורון, למרות שהם לבושים בציוד הגנה מלא, יורדים לי עשר שנים מהחיים. כשאבא שלי קנה לי אופנוע שטח כשהייתי ילד, אי אפשר בכלל לספור את כמות הפעמים שכמעט נהרגתי" מספר גילי ל-ynet.

לתכנון הכלי חבר למעצב הרכב ירון לבוטון וליורם זרחי, בעלי תומקאר ומי שתוכנן להיות אחראי על הייצור, הרישיון והשיווק. הכלי בעל שם הקוד DNI (על שם ילדיו של גילי, דניאל ואילאי) מותאם לילדים בגילאי 8 עד 13. הוא מאפשר לבצע את הצעדים הראשונים בנהיגת שטח אמיתית תחת מעטה הגנה של מושב, רצועות וכלוב בטיחות המתאימים לתקני מרוצים (FIA האירופאי וה-SCORE האמריקאי). מדובר בצעצוע לעשירים בלבד שכן הרכב החדש צפוי לעלות בין 10,000 ל-20,000 דולר.

"המטרה היא שהכלי יהיה ברמה הגבוהה ביותר שניתן. המרכב יעשה שימוש נרחב באלומיניום, מגנזיום, טיטניום וקרבון כדי להוריד את המשקל העצמי. יהיו בולמי זעזועים של פוקס רייסינג ובלמים של ברמבו, ובגדול אפשר לומר כי כל המוטיבים שמאפיינים תומקאר כמו מרכז כובד נמוך, מהלכי מתלה ומרווח גחון גדולים והתנהגות סלחנית, יאפיינו גם את הכלי הזה", מסביר גילי.

הביצועים הצפויים הם מהירות מרבית של בין 60 ל-70 קמ"ש וטווח נסיעה של בין 70 ל-80 ק"מ. ניתן יהיה להסב את הכלי להנעה כפולה באמצעות מנוע זהה שיותקן מלפנים, עם מחשב נוסף לבקרת חלוקת כוח בין הצירים.

כדי להתמודד עם המהירות הגבוהה אליה יכול להגיע הרכב והחשש של ההורים, המנוע יחובר לאפליקציה בסמארטפון, אשר תאפשר הגבלת תאוצה ומהירות מרבית במספר רמות, וניתן יהיה גם להשבית את הכלי מרחוק. הטלפון יקבל גם נתונים בזמן אמת על טמפרטורת המנוע, מצב סוללה, טווח, מהירות ועוד.

השקת הכלי מתוכננת ל-16.7.2017, יום הולדתם של דניאל ואילי הכהן, אם כי נסיעות ניסוי ראשונות יחלו כבר בחודשים הקרובים. סביר להניח שלא ייוצרו רכבים רבים מידי מהדגם החדש שככל הנראה יגרום להורים להתגעגע לאופניים החשמליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר