הפיגוע שממשיך להכות

אלפי נפגעים מאבק קריסת מגדלי התאומים

כחמש עשרה שנה לאחר מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה - קריסת מגדלי התאומים בניו יורק על ידי התנגשות מטוסים שהוטסו בידי מחבלי אל קעידה - הנזקים ממשיכים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כוחות ההצלה, על רקע ענני האבק (צילום: שאטרסטוק)

עשור וחצי לאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר בה נרצחו בניו יורק כמעט 3,000 בני אדם, רובם במגדלי התאומים שקרסו בשל ריסוק שני מטוסים בידי מחבלי אל-קאעידה לתוך מרכז הסחר העולמי, מתברר כי אין שקט גם למי ששרדו את התופת.

בשלוש השנים האחרונות, כך גילו גורמי בריאות בניו יורק, שולש מספר החולים בסרטן בקרב אנשי הסיוע שהשתתפו במאמצי החילוץ וההצלה במרכז הסחר העולמי ובקרב תושבי האזור שהתמודדו גם הם עם מה שפלטו המגדלים בזמן שריפתם וקריסתם - רעלים וענני אבק אדירים.

נכון ל-30 ביוני השנה אובחנו כבר יותר מ-5,400 חולי סרטן בקרב הקבוצות האלה, בעוד בינואר 2014 עמד המספר על 1,822 חולים בלבד. חוקרים קושרים את העשן הרעיל והאבק מקריסת המגדלים לכ-50 סוגי סרטן. בקרב החולים שאובחנו נמצאו 6,378 מקרים שונים של סרטן - כך לפי הנתונים החדשים.

התוצאות הנוספות הללו מפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, זכו בשנה שעברה לחשיפה מחודשת בעקבות מותה של מרסי בורדרס, שתועדה באחד מצילומי העיתונות המפורסמים בהיסטוריה והפכה לאחד הסמלים של פיגועי 11 בספטמבר 2001. היא תועדה בורחת ממגדלי התאומים, אחרי שאחד מהם קרס, מכוסה כולה באבק.

היא זכתה מאז לכינוי: "האישה באבק". לפני שנה בדיוק היא מתה מסרטן בקיבה, מחלה שקרוביה בטוחים שנגרמה - ישירות או בעקיפין - ממתקפת הטרור ההיסטורית. גם היא עצמה אמרה לפני מותה כי היא מאמינה שזו אכן תוצאת הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר