ליצמן: "אלך עד הסוף בעניין הג'אנק-פוד"

בוועידת הבריאות התייחס השר ליצמן לקמפיין שהתחיל בקשר למזון המהיר: "יש שחושבים שאני לא מתכוון ללכת עד הסוף. אבהיר - הולכים עם זה עד הסוף, נתחיל בבתי הספר"(חדשות)

רותם אליזרע, ynet | כיכר השבת |
נשיא המדינה ושר הבריאות בוועידת הבריאות בירושלים (צילום תמונה: אוהד צויגנברג, ווידאו: אלי מנדלבאום, ynet)

"אני מתכוון ללכת עד הסוף בקמפיין לתזונה נכונה", כך הבהיר היום (ג') שר הבריאות יעקב ליצמן, בוועידת ישראל לרפואה שהתקיימה בירושלים. "אי אפשר לצאת לרחוב עם רובה ולמנוע אכילת ג'אנק פוד, אבל צריך לעשות סדר באוכל, והדרך לעשות זאת היא בחינוך - להתחיל בבתי ספר. ביחד עם שר החינוך אנו פועלים לאסור על מכירת דברים מתוקים בתוך בית הספר", אמר השר.

הוועידה התקיימה בחסות המרכזיים הרפואיים הדסה, שערי צדק, בני ציון, הקרן לידידות, קופת חולים מאוחדת והעיתון "כל העיר".

ליצמן הבהיר: "התחלתי קמפיין בנושא הג'אנק פוד. יש שחושבים שאני לא מתכוון ללכת עד הסוף. אבהיר – הולכים עם זה עד הסוף".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה: "התחזיות מדברות על כך שכל אזרח שני שיסבול מהשמנת יתר בשנת 2030. חשוב להתמקד במניעה, ולא רק בטיפולים. אחת הבעיות של האנושות נוגעת להשמנה וסכרת, ושיעורן מגיע לאחוזים מאד גבוהים באוכלוסייה. יש לעסוק במניעה לפני שהחולים מגיעים לבתי החולים. הדסה פועלת למניעת סכרת בשיתוף עם קופות החולים".

בנוגע לשביתת הרופאים אמר ליצמן: "אני לא יודע על מה הייתה שביתה. הדברים שהרופאים מחו עליהם יצאו מהטיוטות האחרונות ולכן לא ברורה לי הסיבה לשביתה. שובתים בשביל לשבות". עוד אמר: "בבריאות אנחנו בין הטובים בעולם. תוחלת החיים בארץ מהגבוהות בעולם. שרי בריאות מכל העולם מעוניינים ללמוד מאתנו. אבל יש מה לשפר. צריך לטפל בחדרי מיון כדי שאנשים לא יחכו שם הרבה זמן. אחד הדברים שאני שוקל לעשות זה לחבר את כל בתי החולים במחשב למשרד הבריאות, ולראות און-ליין כמה תורים יש בהם".

סלמונלה: דיון סוער בוועדת הבריאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר לאוניד אידלמן דיבר גם הוא בוועידה והתייחס לשביתת הרופאים. "מערכת הבריאות בישראל נמצאת במצוקה, אנו בתחתית הרשימה של OECD (ארגון המדינות המפותחות) במספר המיטות בבתי החולים, במספר הסטודנטים לרפואה ובמספר הרופאים הפעילים. אנו גם בשיא הגרוע ביותר בשיעור הרופאים מעל גיל 55".

לדבריו, המערכת הציבורית דורשת עוד השקעות רבות: "השבתנו את המערכת כדי שהממשלה תקשיב. ראינו קרן אור, אך צריך לוודא שהקרן מגיעה למקום הנכון. אנחנו ממשיכים במאבק לטובת מערכת הבריאות ולטובת המטופלים. האינטרסים של הרופאים ושל המטופלים הם זהים. כולנו צריכים שלרופא יהיה זמן, שלא יהיה עייף, שיהיו לו אמצעים לטפל".

שר הבריאות התייחס גם להבדל בין התנהלותה של חברת יוניליוור לבין טחינת הנסיך בהקשר לממצאי הסלמונלה. "יוניליוור לא הייתה צריכה לדווח למשרד הבריאות כשגילו חיידקים. הם מפעל ענק, והם היו צריכים למנוע מהמזון הנגוע לצאת מהמפעל. אבל הייתה רשלנות, ולכן אנו בודקים אותם כעת יום יום", אמר ליצמן. "לגבי טחינת הנסיך - הם ידעו והיו חייבים לדווח למשרד הבריאות. הם גם לא גילו למפעלים שלקחו מהם את הטחינה. פעמיים הם ידעו ולא דיווחו. זה עוול, ולכן משרד הבריאות הפסיק את הייצור שם", הסביר השר.

הנשיא ראובן ריבלין הגיע אף הוא לוועידה, והתייחס אף הוא לשביתה: "בשבוע האחרון היינו עדים להשבתה של מערכת הבריאות. המערכת הפרטית התחזקה לעתים על חשבון הציבורית, ועלינו לנקוט כעת צעדים לחיזוק המערכת הציבורית. אסור שיהיה הבדל בין חולה לחולה, בין עני חולה לעשיר חולה. האזרח בישראל צריך לא רק צבא חזק, אלא הוא צריך גם מערכת בריאות טובה". עוד הוסיף: "הרופאים בישראל הם הרופאים הטובים בעולם. הרופאים האלה הם שיצרו את מערכת הבריאות הציבורית שאנו גאים בה. כל שינוי במערכת הבריאות צריך שיבוצע בהדרגה תוך גישור והידברות עם הרופאים שאנו כל כך מוקירים את פועליהם".

הוא סיכם ואמר: "בריאות היא צורך חיוני, זכות בסיסית של כל אדם. כאשר מערכת הבריאות חולה, החברה חולה. לנו יש מערכת בריאות מצוינת, יש לנו רופאים מעולים, יש לנו אחים ואחיות מצוינים. יש לנו חוקרים ומדענים. ועדיין, כדי שהמערכת תמשיך להוביל אנו צריכים לשפר ולתכנן, להביט קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר