התופעה שמתעצמת

מחנך חרדי מודאג: מה ישיבישער'ס עושים בחו"ל?

לצד הנופש החרדי-משפחתי הוותיק בימי בין הזמנים, לא מעט בחורי ישיבות יוצאים בשנים האחרונות לחופשות בחו"ל. איש חינוך חרדי מזהיר: "הם מסתובבים עם ג'ינס ומורידים את הכיפה" (חרדים, בין הזמנים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רבנים ואישי חינוך מתריעים מפני התופעה שפשתה לאחרונה בעולם הישיבות, בה בחורי ישיבות צעירים נוסעים ליעדי נופש בחו"ל.

מתברר, כי בשנים האחרונות רווחת תופעה חדשה הקונה לה אחיזה של ממש בהיכלי הישיבות, כאשר עם תחילת בין הזמנים מתארגנות קבוצות בחורים שנוסעים יחד ליעד מוזל בחו"ל.

אישי חינוך שנחשפו לתופעה בשנתיים האחרונות מתריעים כי זו כבר איננה תופעה, אלא מגמה רווחת שהפכה ל"מגיפה רוחנית לכל דבר". "מדובר בדרך כלל בקבוצות של בחורים בודדים - שניים או שלושה שנוסעים לעתים ללא ידיעת הוריהם ואין צורך לומר אף ללא ידיעת אנשי צוות החינוך במוסדות בהם הם לומדים".

התופעה החלה כאמור בשנים האחרונות, כשהמחירים הזולים ששווים גם לכיסו של בחור הישיבה, החלו לקרוץ לצעירים החרדים.

"הבעיה", מסביר גורם חינוכי ל"כיכר השבת", "היא שאותם בחורי ישיבות לא עומדים במבחנים רוחניים פשוטים ביותר". לדבריו: "בחורי הישיבות נוהגים להסיר מעליהם כל סממן ישיבתי ומתלבשים כאחרוני המבלים, עם חולצות טריקו ומכנסי ג'ינס ולעתים אף ללא כיפה לראשם".

הגורם מוסיף כי "איש אינו ערב לכך שהם עומדים בפיתויי הכשרות, ברוב המקומות אליהם הם נוסעים לא קיימים בתי חב"ד או מסעדות כשרות, כיון שלמקומות המוזלים אליהם נוהגים לנסוע אין בנמצא גופי כשרות ואפילו לא בתי חב"ד עצמאיים".

"התופעה קיימת", מספר הגורם "בכל עולם הישיבות - אך בעיקר בקרב תלמידי הישיבות הליטאיות הנחשבים לעצמאיים יותר".

מה חרדים עושים בחופש? (צילום: אברהם האס)

"חלק מהבחורים החסידיים נוסעים כביכול למסעות לקברי צדיקים באוקראינה או הונגריה, אך בדרך מתברר כי הם עוצרים במקומות נוספים וגורמים לחילול השם. ההורים חושבים שהילד מתפלל ומתחזק ברוחניות אך בעצם הוא מידרדר יחד עם חברים ומבלה במקומות מפוקפקים" הוא טוען.

"ישנם מקרים, בעיקר מקרב תלמידי ישיבות ליטאיות, המבקשים לצאת יחד לבילוי קצר וזול, אולם בדיעבד מתברר כי מחירו הרוחני יקר מאוד. חלקם נופלים להימורים, ומתמכרים כאשר בתי הימורים וקזינו קיימים לרוב ביעדי הנופש באירופה המזרחית ובתורכיה וקפריסין, הנחשבים לקרובים יחסית לישראל וזמינים".

איש החינוך מוסיף כי "מדובר בנגע ההולך ומתרחב שצובר תאוצה גם אצל בחורים שבאים ממה שמכונה "בתים טובים" אולם למרבה הצער נגררים יחד עם חבריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר