סימפוזיון ב"אש התלמוד" | צפו

קרבות הקרדיט: צפו בעימות בין ח"כ גואטה והרב בלוי

קרבות הקרדיט בין ש"ס ל'דגל התורה' בהובלת ח"כ גואטה, הגיעו אמש גם לסימפוזיון של ישיבת "אש התלמוד", בו התעמתו הרב מרדכי בלוי וח"כ גואטה על קרדיט, תקציבים, שבת ועשייה • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

קרבות הקרדיטים בין תנועת ש"ס לסיעת 'דגל התורה', אותו מוביל חבר-הכנסת יגאל גואטה, הגיעו אמש (שלישי) גם לקעמפים בעולם הישיבות במהלך סימפוזיון בהשתתפות גואטה והרב מרדכי בלוי המזוהה עם 'דגל התורה'.

כזכור, אמש תקף נציג ש"ס יגאל גואטה בפוסט חריף בפייסבוק את לקיחת הקרדיט של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על העזרה לפתרון משבר הסייעות, וטען כי גפני "קופץ כמו ילד בגן, אני חושב שמעתה צריכים אנו לקום בבוקר - ולהגיד 'מודה אני' למר גפני".

לאחר מכן השתתף גואטה יחד עם נציגי הסיעה הליטאית בסימפוזיון של ישיבת 'אש התלמוד' בקרית טבעון, בפאנל הסוער השתתפו לצד גואטה חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם דגל התורה אליעזר ראוכברגר, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס מיכאל מלכיאלי, והעסקן ואיש החינוך הרב מוטקה בלוי לצד המנחה הבדחן אבא טורצקי.

במהלך הדיון נוצר עימות נוקב בין הרב בלוי שאמר: "גואטה מתחרה עם אורן חזן מי יותר מרתק, חבר המועצה מירושלים מלכיאלי בורח כאשר מצביעים על השבת בירושלים".

גואטה הגיב ואמר: "הרב בלוי נלחם בכל הנושא של הקעמפים שמומנו על יד משרד הנגב והגליל שנותן תקציב לבילויים ואחרי כמה שעות התקשר לבקש תקציב לכמה ילדים בקייטנות בשביל שיוכלו לנסוע ברכבת ישראל שמחללת שבת ואז הוא אומר לי שהוא עוסק רק בצניעות ולא בשבת".

הרב בלוי טען בתגובה כי "חודשיים לפני ביקשתי ולא קיבלתי שקל אחד".

גואטה: "אבל ביקשת. לא נתנו לך זה בעייה שלך".

הרב בלוי: "אפילו מכתב לא קיבלתי תשובה".

גואטה: "אני יכול להביא את הבנאדם שביקשת ממנו".

לאחר הדיון הסוער התחבקו בלוי וגואטה ושוחחו בחביבות. שעה קלה לאחר מכן פרסם הרב בלוי בקבוצות פנימיות הודעה המבהירה את טענותיו של גואטה.

הרב בלוי כותב על האדם אליו פנה לפני כחודשיים - "בוש והכלם חבר", לדבריו: "לפני יותר מחודשיים ניסיתי את מזלי דרכך לקבל כמה גרושים לתוכנית מותאמת ברכבת ישראל (כולם משתמשים בשרותיה כמו באגד) לאלפי ילדי תודעה, בקושי קיבלתי תגובה

"אחרי חודש הציעו לי לתפור נכון את התכנית, וכך עשיתי. פניתי אין ספור פעמים למקורב ולעוזר (מטעם ש"ס. י"כ) רק אפילו תשובה שלילית לא זכיתי לקבל עד רגע זה.

"רק כשהחבר במבוכה (בצדק, על רשימה מזרוחיניקית של אתרים שהוצעו לבני תורה. במשרד הודו לי שזה היה טעות ובתאום תיקנו קצת קוסמטי) יודע לשלוף את הבקשה כשפתאום השבת בוערת בקרבו דבר שלא נאמר עד הערב!".

הרב בלוי מוסיף וכותב: "בושה! חברים הבנתי ... טובות להבא אבקש רק מאורן חזן... סליחה. מהכפיל שלו יגאל גואטה. 'רשעים אין טובתן שלימה'. שוטים מתהדרים גם בטובות שלא עשו".

לסיום הוא כותב כי "לכאורה היה זה טפשות מצידי למחות על רשימת האתרים הפסולים כאשר אני חולם אולי לקבל עזרה שנשלחה לפני חודשים אבל מוטק'ה בלוי הולך עם האמת בלי שום שיקולים זרים".

המנחה, הבדחן אבא טורצקי כי "הרב מוטקה הוא מהיחידים שיודעים לדבר דקות ארוכות על החברות האמיצה שיש לו עם חברו לשולחן, ויחד עם זה שופך עליו אש וגפרית. זה החן שניתן רק לירושלמי שתקוע ארבעים שנה בבני ברק ופסגת אהבתו היא קו 402".

טורצקי הוסיף כי "מה שהוא עשה לגואטה עוד יילמד בדברי הימים", וציין שמוטקה בלוי וראוכברגר "קינאו את אהבתם לרב משה גפני בצורה שאף הייתי אומר קיצונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר