מתיחות בליכוד

נתניהו זימן את השר כץ לשיחת בירור

ראש הממשלה נתניהו זועם על החלטות מזכירות הליכוד אתמול שמצמצמות משמעותית את שליטתו במפלגה ומעניקות כוח יתר למזכירות הליכוד בראשותו של ישראל כץ (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"זה מה שהשארתי לך" (אמיל סלמן, פלאש90)

מתיחות בצמרת הליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (רביעי) לשיחה את יו"ר מזכירות המפלגה, השר ישראל כץ לשיחה דחופה לאור ההחלטות הדרמטיות שהתקבלו אתמול במזכירות הליכוד שמצמצמות משמעותית את הכוח של נתניהו במפלגה ומגדילות את כוחה של המזכירות.

בימים האחרונים האשימו פעילים המזוהים עם נתניהו את ישראל כץ ב"חתרנות", ובניסיון לרשת את מקומו של נתניהו. ראש הממשלה עודכן אמש בסעיפים שאושרו, ולפיהם הוא לא יוכל למנות יותר אנשים מטעמו במנגנון הליכוד ללא אישור מזכירות הליכוד, וזעם על המהלך. במהלך הלילה ניסה יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שנחשב לאחד האנשים החזקים במפלגה לפשר בין הצדדים - אולם ראש הממשלה זעם וסירב לעבור על כך לסדר היום.

שתי החלטות שעברו אתמול נחשבות לנפיצות מאוד, ומחלישות לראשונה את כוחו של נתניהו בתנועה - לטובת המזכירות בראשות ישראל כץ. ההחלטה הראשונה נוגעת להפרדה בין היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד אבי הלוי, ובין יועץ משפטי למזכירות התנועה. המזכירות סברה שהלוי מצוי לעתים בניגוד עניינים בבואו לייעץ בנושאים מסוימים שלא מתיישבים עם הנושאים שיו"ר המפלגה רוצה לקדם, ובשל כך ראוי ליצור הפרדה.

לפיכך גם אושר מינויו של עו"ד אילן בומבך, שייעץ למזכירות במקומו של הלוי. החלטה דומה כבר התקבלה בעבר, אולם הלוי ערער לבית הדין של התנועה ומחה על כך שלא ניתנה לו אפשרות לשימוע. במהלך הישיבה שהתקיימה אתמול הוזמן הלוי שאמר את דעתו אך לאחר מכן התקיימה הצבעה ומינויו של בומבך אושר פה אחד.

אולם המהלך הבעייתי יותר מבחינת נתניהו הוא ההחלטה השנייה - שנוגעת לעבודת מנגנון המפלגה. מעתה ישתנו יחסי הכוחות וכל מינוי יהיה טעון אישור מזכירות, שגם תאשר את גובה השכר. עד כה, נתניהו כיו"ר התנועה יכול היה למנות אנשים מטעמו לכל תפקיד רשמי במנגנון המפלגה - ואולם כעת יוגבל כוחו.

מניסיון העבר, נתניהו צפוי להיאבק בכל הכוח על שליטתו במפלגה והמילה האחרונה בנושא עדיין לא נאמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר