לאחר תאונת הדחפור

מחבלי החיזבאללה מתצפתים, מצלמים ומפרסמים

נראה שבחיזבאללה די נהנו מהתפקיד החדש שלקחו על עצמם: לתצפת, לצלם ולדווח על תנועת כוחותינו בגזרה הרגישה שמולם. כעת, זה נעשה מול התרחשויות תאונת הדחפור מהלילה (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כלי הרכב הצה"ליים הפגועים (צילום: חיזבאללה, מתוך ynet)

ברשתות התקשורת המזוהות עם ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה מדווחים, שכוחות צה"ל חידשו הבוקר את העבודות באזור שבו אירעה אמש (שלישי) התאונה החריגה בין דחפור לנגמ"ש בהר דב. הם אף פרסמו תמונות של כוחות צה"ל במקום.

בתוך כך, היום נמשכת בפיקוד צפון ובמצ"ח החקירה של פרטי אירוע ההתנגשות הקשה, ועדויות ראשונות נגבו מהחיילים שהיו בכלי המשוריין ונפצעו בינוני וקל, לאחר שמצבם תחילה היה קשה ובהמשך התייצב והשתפר.

בבית החולים רמב"ם בחיפה עדיין מאושפזים שלושה מהנפגעים: שני פצועים קשה, אחד מהם מורדם, ואחד בינוני. לדברי ראש מערך הטראומה בבית החולים: " הם סובלים מפציעות מרובות בעיקר באזור של עצמות הפנים ואורתופדיה. השלושה מאושפזים בטיפול נמרץ כללי. יש שיפור במצב שלהם, הוא אמנם אטי אבל בהחלט אנחנו רואים שיפור".

פינוי הפצועים מהזירה, אמש (צילום: אביהו שפירא, ynet)

מבדיקה ראשונית של הממצאים הראשונים מהזירה עולה, כי שני כלי הרכב נסעו בשעות ערב בירידה בציר הררי בין סבך, בקטע שבין שיפולי החרמון להר דב. הנגמ"ש, שהובל על ידי קצין שפיקד על המשימה, התנגש בעוצמה בדחפור ה-D9 המשוריין שהוביל את הכוח. מעוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הדחפור, נהדפו החיילים ששהו בתא הלוחמים בנגמ"ש בצפיפות.

עוד נבדק, אם הכוח עבר את כל התדרוכים והתרגולות המחייבים בנסיעה מבצעית בנגמ"ש, ולמה הנגמ"ש האיץ ולא שמר על מרחק מחייב מהכלי שלפניו. בעוד חקירת אירוע זה מתנהלת, סיימו במקביל בפיקוד הצפון לתחקר את תקרית פיצוץ הרימון בהר החרמון לפני כחודש, שגבתה את חייהם של החיילים שלמה רינדנאו וחוסאם טאפש. יצויין, כי שני האירועים אירעו לאותו גדוד הנדסה בחטיבת שריון 401.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר