בית המשפט ידון

גוגל קוראת את המיילים שלכם בניגוד לחוק?

גוגל סורקת את הודעות המייל של משתמשי ג'ימייל בכדי להתאים להם פרסומות, זה כבר ידוע. תביעה ייצוגית חדשה קובלת על העובדה שגם מיילים שאינם בשירות ג'ימייל נסרקים על ידי החברה (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

שופטת בארה"ב אישרה בסוף השבוע האחרון להמשיך בהליכים בתביעה ייצוגית נגד ענקית האינטרנט גוגל שסוקרת את הודעות האי-מייל של משתמשיה בכדי להציג להם פרסומות. השופטת המחוזית לוסי קו, נזפה בגוגל על טענתה כי היא לא יכולה לספק את שירות המייל מבלי לנתח את ההודעות בכדי להתאים פרסומות לגולשים.

לפי השופטת קו, הטענה של גוגל לפיה היא לא יכולה לאפשר את שירותי המייל ללא סריקת ההודעות לצרכי פרסום - לא רלוונטית מאחר וכבר לפני שנתיים החברה הפסיקה לסרוק לצרכי פרסום הודעות מייל שנשלחו באמצעות שירות "Google Apps for Education" של גוגל המיועדת לאנשי חינוך, גם אז בעקבות תביעה שהוגשה נגד החברה ונידונה על ידי השופטת.

התביעה הנוכחית נגד גוגל הוגשה בשנה שעברה בניסיון לקבוע שענקית האינטרנט מפרקה את חוקי הפרטיות בארה"ב, ואולי לאלץ אותה להפסיק לסרוק את תכתובות המייל של המשתמשים - לפחות בארצות הברית.

במסגרת התביעה הייצוגית, מיוצגים משתמשי שירותי מייל שאינם של גוגל - שמתכתבים עם משתמשי ג'ימייל, והתכתובות שלהם נסרקים למרות שבניגוד למשתמשי ג'ימייל - הם מעולם לא אישרו את תנאי השימוש של החברה שמאפשרים סריקה של ההודעות לצרכי הצגת פרסומות.

השופטת, שכאמור אישרה להמשיך בהליכי התביעה הייצוגית, אמרה בהחלטה כי המרחב של "מסלול עסקי שגרתי" לא כולל בהכרח כל נוהג שגרתי או לגיטימי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר