שימו לב

תאוות בצע: אבוקדו או אבן?

כבר עכשיו תוכלו למצוא אבוקדו מזן גליל במחירים מופקעים במיוחד, אך מעבר למחיר המופקע זהו מוצר שלא ראוי לאכילה כלל שנקטף מוקדם בשל תאוות הבצע של חקלאים (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבוקדו זן גליל (בר חפץ)

אם אתם משתוקקים לפרי האבוקדו, תוכלו להשיג אותו בסביבות ה-20-40 ש"ח לקילו. אלא שהבעיה כאן לשם שינוי היא בכלל לא המחיר המופקע כי גם בחמישה שקלים אסור למכור את זן האבוקדו שמגיע עכשיו לחנויות – אבוקדו גליל.

מדובר בזן שהוא סוג של הכלאה בין מלפפון לאבוקדו, והוא אחד מזני הקיץ של האבוקדו- זאת אומרת זן מאוד מקדים של העונה הקרובה. הוא אף פעם לא באמת טעים, אבל בהוספה של שמן זית לימון ומלח אפשר לאכול אותו.

רק מה - לפני העשרים לאוגוסט הוא לא אכיל בשום צורה וגם לא יתרכך לאחר כמה ימים ואסור לקטוף אותו כך גם על פי הוראות מועצת הצמחים. אבל תאוות בצע של חקלאים, ומשווקים שרוצים להספיק שבועיים של מחיר גבוה לפני שכל החקלאים ההגונים מתחילים לקטוף גורמת לפרי הזה להגיע לשווקים כבר עכשיו למרות שכאמור הוא אינו אכיל.

הפגיעה היא לא רק בצרכן שמקבל פרי שאינו אכיל אלא גם במגדלים האחרים שקוטפים בזמן וייפגעו מכך שהצרכן המאוכזב לא יקנה אבוקדו זמן רב אחרי החוויה המרגיזה שיחווה עם הפרי הלא בשל.

המכתב של מועצת הצמחים

התרגיל הזה מכעיס את מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן ממושב רמות־נפתלי שבגליל. "זה מעשה מסחרי חזירי. חקלאים או סוחרים לא אחראים מוציאים את הפרי לפני הזמן כדי להרוויח מחירים גבוהים", הוא אומר. מרכז ענף האבוקדו בקיבוץ מעגן שבעמק־הירדן, בני ויס: לצערי, 'גליל' משווק כבר כמה שנים מוקדם מדי. החקלאים מנצלים את התמימות של האנשים".

עמיחי שמר ממושב בני־דרום: "זה הורס את כל השם של האבוקדו". הוא סיפר שלפני קטיף האבוקדו אמור החקלאי להכניס אותו לתנור מיוחד כדי לבדוק את אחוזי השומן ולראות אם הוא ראוי לקטיפה.

מנהלת תחום סטנדרטים במועצת הצמחים, אורנה סנדל, שחתומה על המכתב שאוסר את קטיפת הפרי לפני הזמן הסבירה כי סוד הטעם של האבוקדו תלוי באחוזי השומן והחומר היבש שיש בפרי. אם יגיע לרמת השומן הנדרשת יתרכך ויבשיל. אם לא — יצטמק, ישחיר ויקבל מרקם של גומי קשה. לדבריה, אבוקדו שנקטף בטרם עת לעולם לא יבשיל.

אז מה לעשות כדי לא ליפול בפח? לקנות את ה"גליל" לא לפני 22 באוגוסט ואולי אף להמתין כמה ימים לאחר מכן ואם אתם באמת רוצים אותו טעים החקלאים ממליצים לקנות אותו רק באיזור סוכות. העונה שלו מסתיימת בסוף ספטמבר, ואז יחליף אותו בחנויות אבוקדו מזן "אטינגר", בעל צורה אגסית. באוקטובר ייכנסו זנים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר