התקנת מערכת בטיחות תזכה אתכם ב-1500 ש"ח

מהלך התקנת מערכות בטיחות מתקדמות במכוניות משומשות, יוצא לדרך. בעל רכב שירכוש מערכת התרעה יזכה להנחה של 500 שקלים בשנה למשך 3 שנים על אגרת הרישוי (בטיחות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

סוף סוף הגיע הכסף שיאפשר את התקנת מערכות בטיחות מתקדמות על חשבון המדינה בכ-2 מיליון מכוניות משומשות. לפני כשנה שר התחבורה ישראל כץ הבטיח לסבסד התקנת מערכות בטיחות מתקדמות על חשבון המדינה אך המחסור במימון תקע את המהלך.

בעקבות דיוני תקציב המדינה לשנים 2017-2018, בהם סיכם השר כץ עם האוצר על מימון בסך 180 מיליון שקלים שיחולקו ל-3 שנים, יממנו התקנה ב-120 אלף מכוניות משומשות הנעות כיום על הכביש ללא מערכות בטיחות מתקדמות, כפיילוט לתכנית. לדברי מקורבים, במידה והביקוש להתקנות יהיה גדול יותר, יצטרכו שני המשרדים לקבוע תקציב נוסף.

עוד סוכם בדיונים על הקמת צוות משותף לשני המשרדים, שיקבע כיצד יחולק הכסף בין הנהגים שיתקינו את המערכת, וכיצד תתבצע ההתקנה בפועל – האם המדינה תקיים מכרז בין יצרנים שמטרתו להשיג הנחה גדולה מיצרן אחד, בתמורה להתחייבות ממשלתית לרכישת כמות גדולה של מערכות, או שהמדינה רק תקבע אילו מערכות עומדות בקריטריונים לקבלת הסבסוד, כך דווח ב-ynet.

משיקולי עלות הוחלט שלא לדרוש בינתיים מערכת לזיהוי הולכי רגל, שאינה קיימת בכל המערכות בשוק אלא רק באחת מהן. זאת כדי לאפשר תחרות רבה יותר על מחירי ההתקנה. כיום נמכרות בארץ מערכות של החברות מובילאיי ואיוואקס, כאשר האחרונה אינה מציעה יכולת זיהוי הולכי רגל. גם יצרנים מחו"ל הביעו עניין להשתתף במכרז כזה אם ייערך.

כיום נמכרות מערכות מובילאיי ואיוואקס ללקוחות פרטיים בכ-3,000 שקלים, והכוונה היא שמחיר המערכת שתותקן במסגרת התוכנית יהיה נמוך מכך משמעותית. יבואני הרכב, שרוכשים היום את המערכות בכמויות של עשרות אלפים להתקנה ברכבים חדשים, משלמים על כל יחידה בין 1,500 ל-2,000 שקלים.

הכוונה היא שנהג שיתקין את המערכת יקבל הנחה של 500 שקלים באגרת הרישוי השנתית למשך 3 שנים, ובכך יחסוך כ-1,500 שקלים שתעלה לו התקנת המערכת. זאת בנוסף להנחה בשווי 100-200 שקלים שמעניקות חברות הביטוח למכוניות שבהן מותקנת המערכת. ההטבה המדויקת ואופי ביצוע ההתקנה, ייקבעו כאמור בדיונים בין משרדי התחבורה והאוצר.

בכלי רכב חדשים מסבסדת כבר המדינה מזה מספר שנים התקנת מערכות המתריעות על סטייה מנתיב, מנטרות מרחק מעצמים לפנים ומזהות הולכי רגל חוצים. זאת באמצעות הטבת מס בשווי של עד 2,200 שקל, בהתאם לציון הבטיחות שמקבל הרכב לפי דירוג בטיחות ייחודי שקבע משרד התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר