לעקור מן השורש

דרך אחרת למתמודדים עם נפילות בתכנים ברשת

רבות דובר כבר על האתגרים שהביא איתו האינטרנט לחיינו. אלפים רבים, בארץ ובעולם, כבר נפגעו, נפלו ואף התמכרו לשימוש בתכנים לא ראויים ומזיקים. על אף המודעות ההולכת וגדלה בציבור לתופעות אלה, נראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הסיוע למעגל המתמודדים (דיגיטל, שיווקי)

לעקור מן השורש את הרצון להגיע לתוכן שלילי. אילוסטרציה (צילום: שארטסטוק)

רבות דובר כבר על האתגרים שהביא איתו האינטרנט לחיינו. אלפים רבים, בארץ ובעולם, כבר נפגעו, נפלו ואף התמכרו לשימוש בתכנים לא ראויים ומזיקים. על אף המודעות ההולכת וגדלה בציבור לתופעות אלה,

נראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא הסיוע למעגל המתמודדים. כדי לתת את המענה הנחוץ בתחום, הקים לאחרונה ארגון 'שמור עיניך' אתר חדש.

מדוע החלטתם להקים אתר חדש?

לאחר שנים רבות של ניסיון מוצלח ב"ה בטיפול ובגמילה של מתמודדים עם התמכרויות לתכנים לא ראויים, הגענו למסקנה שלא נעשה די ביצירת מענה למתמודדים שאינם מכורים.

מתמודדים שלעתים קרובות אינם זקוקים לתוכנית גמילה אלא בעיקר להכוונה, ייעוץ וכלים שיסייעו להיחלץ מן הבעיה בתחילתה. למנוע מהם להמשיך להתדרדר ולהזדקק למענה טיפולי.

לאחרונה דובר רבות על סינון המכשירים השונים, מה אתם מעניקים בנוסף לכך?

סינון הוא חשוב. אך, כדי להעניק פתרון שיעקור מן השורש את הרצון והמוטיבציה להגיע לתוכן השלילי, אנו לא מסתפקים בכך ומעניקים מענה אנונימי מגוון שכולל בין היתר: חיזוקים יומיים, יצירת תכנית אישית ותוכנית עבודה להתנקות במשך 90 ימים שהוכחה כמסייעת לשינוי התנהגות בתחום זה.

מהי תכנית 90 ימים?

מחקרים הוכיחו שפרק הזמן הדרוש לשינוי התנהגות מסוימת עד לרכישת הרגל קבוע הוא תשעים ימים. זה אומר בפועל שלאחר תשעים ימים רצופים ההרגל החדש מבוסס מספיק כדי לאפשר לנו לבחור בו, ולא בהרגל הישן והמוכר.

ברקע הרעיוני של אתגר 90 הימים עומדת ההנחה שלנו, והיא שאפשר להיות נקיים לגמרי. הסגנון המקובל עם התמודדות כיום הוא שמניחים מראש שתהיה נפילה ואין מה לעשות בנידון.

גם אנחנו מקבלים את ההנחה שייתכן ותהיה נפילה, אך אנו לא עסוקים כל הזמן בחיזוקים מפני הנפילה הבאה ולאחריה. במקום זאת, אנחנו מציעים תכנית עבודה מסודרת שתאפשר למי שמעוניין בכך, לקבל את המענה שיאפשר לו לצאת ממעגל הנפילות. האתגר יוצר מוטיבציה ונותן כלים לצעוד קדימה במקום לדשדש במקום ולחשוש מן הנפילה הבאה.

המענה הוא חינמי ואנונימי. לכניסה לאתר החדש לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר