טרור שלא נגמר

6 הרוגים ו-219 פצועים בפיגועים בטורקיה

שתי מכוניות תופת שהתפוצצו ביממה האחרונה בטורקיה הביאו למותם של לפחות 6 בני אדם ולפציעתם של מאות. טורקיה: האחראים הם המורדים הכורדים (בעולם)

תחנת המשטרה בעיר אלזיג לאחר הפיצוץ (מתוך ynet)

יממה של טרור בטורקיה: לפחות שישה בני אדם נהרגו ו-219 נפצעו ביממה האחרונה בפיצוץ שתי מכוניות ממולכדות בתחנות משטרה במזרח טורקיה. שני הפיגועים אירעו בערים ואן (אתמול) ואלזיג (היום). כמה עשרות שוטרים בין הפצועים.

הרשויות בטורקיה טוענות בבטחה כי מי שעומד מאחורי שני הפיצוצים היא "מפלגת העם של כורדיסטן", או המחתרת הכורדית (PKK), שבאחרונה הייתה אחראית לשורה של מכוניות תופת נגד תחנות משטרה וניידות משטרה. רק בשבוע שעבר איים המפקד הבכיר ב-PKK, קמיל באייק, כי לוחמי ארגונו יגבירו את המתקפות נגד כוחות המשטרה בערים הטורקיות. מהמוט וארול, סגן ראש העיר אלזיג, סיפר לערוץ הטלוויזיה "האבר טורק" כי מכוניות רבות שחנו בסמוך לתחנת המשטרה, מבנה בן ארבע קומות, עלו באש בעקבות הפיצוצים. זכוכיות המבנה התנפצו ונזק גדול נגרם למקום.

בעיר ואן נהרגו אתמול שלושה בני אדם (שני שוטרים ואזרח) - ו-73 נפצעו (53 אזרחים ו-20 שוטרים) כשמכונית התפוצצה ליד תחנת משטרה. כך נמסר ממשרד המושל המקומי. בפיצוץ מכונית התופת באלזיג היום, עיר נחשבת למעוז של מפלגת השלטון הטורקית, "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP), ועד כה לא הייתה חלק ממעגל האלימות בין הטורקים לכורדים, נהרגו שלושה שוטרים ו-146 בני נפצעו, 14 פצועים במצב קשה.

שר ההגנה הטורקי פיקרי איסיק אמר לסוכנות הידיעות הטורקית שה-PKK עומד מאחורי הפיגועים. "האנשים רואים את הפנים האמיתיות של ה-PKK", הוא אמר.

אלזיג העימותים האלימים בין כוחות הביטחון הטורקיים לבין המחתרת הכורדית התחדשו בשנה שעברה לאחר שהסכם השלום השברירי בין הצדדים קרס. מאז נהרגו יותר מ-600 אנשי ביטחון טורקיים ועוד אלפי מורדים כורדים. כך לפי סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה". ארגוני זכויות אדם טוענים כי בין ההרוגים בסכסוך אזרחים רבים.

עשרות אלפי בני אדם נהרגו בסכסוך הכורדי-טורקי מאז שה-PKK החל להילחם למען אוטונומיה בדרום-מזרח טורקיה ב-1984. טורקיה, האיחוד האירופי וארצות הברית מגדירים את המחתרת הכורדית ארגון טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר