בדרך לים המלח

סודות השמורה החבויה - עינות צוקים

בדרום הארץ ישנם נופים מרתקים שלא תמצאו באף מקום אחר. השילוב של נופי המדבר וההרים יחד עם הנחלים ופלגי המים יוצרים מראה מיוחד. כיכר השבת ורשות הטבע והגנים בפרויקט עבור בין הזמנים (טיולים)

ברכות למרגלות צוקים בנווה מדבר הנמוך בעולם. עינות צוקים (צילום: יעקב שקולניק)

בין הזמנים הגיע וכל המשפחה נוסעת לטיול. לחזות בנופי הארץ ולצעוד בשביליה. האוויר הנקי, השקט, והמראות של נופי ישראל - ככה צריכה להראות חופשה.

בדרום הארץ תמצאו מסלולים מאתגרים ומרתקים, שילוב של נוף מדברי עם צמחייה שופעת וברכות מים למרגלות צוקים.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים בפרוייקט מיוחד של כל הפארקים, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע שמתאימים לכל המשפחה. בשמורת הטבע עיינות צוקים תמצאו את מה שחיפשתם. בדרך לים המלח - תעצרו לביקור!

האתר הארכיאולוגי בשמורה. צילום: יעקב שקולניק

שמורת טבע עיינות צוקים

מה קורה שם? נווה המדבר הנמוך בעולם, צפונית לים המלח שעד לפני מאה שנה עוד כמעט כיסה את השמורה . ברכות וצמחייה למרגלות צוקים. מסלולים, שבילים, סיור לכל המשפחה ומקום מושלם לפיקניק. וכמובן, בריכת שכשוך. בנוסף תמצאו אתר ארכיאולגי מימי בית שני.

איך מגיעים? השמורה שוכנת בצפון ים המלח 3 ק"מ דרומית לקיבוץ קליה על כביש 90.

מתי אפשר להגיע? כל יום בשבוע, 8:00-17:00, ובימי שישי עד 16:00. שימו לב: כשיוחלף שעון חורף, במהלךה שבוע כניסה עד 16:00, ובימי שישי עד 15:00.

כמה זה עולה לנו? מבוגר - 29 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 15 ש"ח. הנחות לסטודנטים וקבוצות.

פיקניק כהלכה? שמורת הטבע עיינות צוקים מושלמת למנוחה מול הברכות בנווה המדבר. תמצאו סככות צל, שולחנות פיקניק וברכת שיכשוך (השגיחו על הילדים ומי שאינו יודע לשחות). כמובן שישנה חניה מסודרת עם שירותים ומים לשתייה. הדלקת אש אסורה.

אז מה עושים שם? במקום תמצאו כמה אפשרויות למסלולים שאורכם באיזור השעה, חלקם נגישים לבעלי מוגבלויות ועגלות ילדים. חפשו את "השמורה החבויה" עם מסלול הליכה בין בריכות מים. תצפיות על ים המלח. הביאו בגדי רחצה ובגדים להחלפה, והישמעו להוראות המציל בבריכה! לחובבי היסטוריה תמצאו אתר ארכיאלוגי מימי בית שני.

סיור מיוחד בשמורה: חוויה משפחתית לסיור בשמורה החבויה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. תשמעו את סיפורה של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם ומתמודדות עם נסיגתו. הסיור הראשון ייצא למסלול הארוך אל הבריכות החדשות. הסיורים ייערכו בימי שישי בשעות 10:00, 12:00 ו14:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. מומלץ להקדים.

סיור משפחתי לגילוי סודות השמורה. עין אפק. צילום: דורון ניסים

מומחים לטבע: בשמורה חיים ארבעה מיני דגים, הכירו את נאווית ים המלח שגדל רק שם. תצליחו למצוא שפן סלעים? ותן זהוב? הצמחיה בשמורה משלבת גידולים מסוגים שונים, כך תמצאו את הימלוח הפגום שהוא שיח מדברי, ליד עצי אשל וקני סוכר.

היסטוריה ב19 מילים: בעינות צוקים סומן שביל ההליכה הראשון בישראל, עוד בשנת 1947. זמן קצר לאחר מכן פרצה מלחמת העצמאות והשביל נזנח.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת הטבע תוכלו להיות ביום בלבד. אבל אל חשש, רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

עוד משהו קטן: בימי שישי וראשון יתקיימו סיורים באנגלית בשעות 11:00 וב13:00.

איך מתקשרים? טלפון: 02-9942355 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר