"הכרת הרוב בזכויותיו של המיעוט"

לאחר 3 שנים: 'הפלג הירושלמי' ניצח את עיריית בני ברק

לאחר שהפסידו במחוזי, יוצאים אנשי 'הפלג הירושלמי' בבני ברק כשידם על העליונה לאחר שבית המשפט העליון קיבל את הערעור וקבע: נציגם יצורף לוועדת הארנונה בעיריית בני ברק (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נציגי הפלג הירושלמי בבני ברק. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

ניצחון לסיעת "בני תורה" של הפלג הירושלמי בעיריית בני ברק: למרות ההתנגדות מצד סיעות הקואליציה, בית המשפט העליון קבע כי נציג מטעם סיעת בני תורה ימונה לחבר בוועדת הארנונה בעירייה במקום יעקב וירז'בינסקי.

עם זאת יצויין כי המהלך של 'דגל התורה' ששלח את וירז'בינסקי לאופוזיציה רק כדי למנוע מהפלג דריסת רגל בוועדת ההנחות הצליח במשך מרבית הקדנציה כשרק כעת, לאחר 3 שנים, התקבלה עתירת הפלג.

עוד בנושא:

לאחר מערכת הבחירות צורפו מפלגות יהדות התורה וש"ס לקואליציה כשסיעת בני תורה נותרה באופוזיציה. אך למרות שחוק העזר העירוני קובע כי בוועדת ההנחות בארנונה ימונה נציג מטעם האופוזיציה, לא קיבלה סיעת בני תורה נציג מטעמה.

הסיבה לכך, כפי שדווח באתר "כיכר השבת", תרגיל פוליטי של נציג דגל התורה יעקב וירז'בינסקי שהודיע כי בשל סכסוך עם ראש העיר הוא פורש מהקואליציה ודרש את נציגות האופוזיציה בוועדת ההנחות בארנונה.

בסיעת בני תורה זעמו אז על ההחלטה שכן לטענתם וירזבינסקי אינו משמש כאופוזיציה אמיתית וכי מדובר בתרגיל מסריח שמטרתו לנשל אותם מחברות בוועדה הבכירה.

בהחלטת בית המשפט שהתקבלה היום, מורה השופט לתת את נציגות הוועדה לסיעת בני תורה ולא מקבל את התרגיל של וירז'בינסקי שנעשה בשיתוף פעולה עם הקואליציה, תוך שהוא מורה להוציאו מהוועדה.

בנוסף, חייב בית המשפט את המשיבים - עיריית בני ברק, חנוך זייברט ויעקב וירז'בינסקי בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים.

בהחלטתו כותב השופט ג'ובראן כי "דמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, אלא יותר מכך דמוקרטיה היא ההכרה של הרוב בזכויותיו של המיעוט, לכן אף אני סבור כי יש למנות לוועדת ההנחות בארנונה את נציג הסיעה הגדולה באופוזיציה - 'סיעת בני תורה' חלף סיעת היחיד של המשיב (וירז'בינסקי. י"כ)".

השופט ג'ובראן אף קובע בהחלטתו כי "יש חשיבות בשימור דעת סיעת המיעוט אף שזו נדחתה על ידי הרוב. כי כפי שמופיע במקורות שונים ביהדות הדבר נחוץ כי 'המיעוט של היום עשוי להיות הרוב של מחר'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר